پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
ضرب و شتم

همسر یکی از شهدای مدافع حرم برای درمان فرزند بیمارش به یکی از درمانگاه های اراک مراجعه می کند و در درمانگاه به یک خانم بی حجاب که لباس و پوشش مناسبی نداشت به صورت محترمانه تذکر لسانی می دهد که متاسفانه از سوی فرد هنجارشکن و همراهانش مورد حمله و ضرب و شتم قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، گستاخی و قلدرمآبی هنجارشکنان گویا تمامی ندارد و تقریبا هر روز خبری از هتک حرمت و ضرب و شتم بانوان محجبه آمر به معروف و ناهی از منکر در فضای رسانه ای و مجازی دست به دست می شود. کار به جایی رسیده که در مواردی حتی همسران و فرزندان شهدا هم از کتک کاری هنجارشکنان بی نصیب نمی مانند!

بیشتر بخوانید:

ضرب و شتم خانم آمر به معروف در نارنجستان شیراز / بازداشت هنجارشکنان + عکس

ماجرای تلخ اراک

۲۸ تیرماه پاسی از شب گذشته بود که همسر یکی از شهدای مدافع حرم برای درمان فرزند بیمارش به یکی از درمانگاه های شهر اراک مراجعه می کند و در درمانگاه به یک خانم بی حجاب که لباس و پوشش مناسبی نداشت به صورت محترمانه تذکر لسانی می دهد که متاسفانه از سوی فرد هنجارشکن و همراهانش مورد حمله و ضرب و شتم قرار می‌گیرد

چادر و روسری را از سرم کشید و هر چه تلاش کردم روسری‌ام را از او بگیرم، نتوانستم؛ چادرم را که پاره پاره شده بود از زیر پای آنها بیرون کشیدم و سرم کردم. مرا مقابل چشم فرزندم کتک زدند و به من ناسزا گفتند.بعد از حمله اولیه به همسر شهید در داخل درمانگاه، همراهان زن هنجارشکن که در مسیر خروج آمر به معروف کمین کرده‌ بودند، به محض خروج به او حمله کرده و با شدت بیشتر اقدام به هتک حرمت می‌کنند و چادر و روسری از سر همسر شهید کشیده و او را مقابل چشم فرزند بیمارش کتک می‌زنند.

روایت همسر شهید مدافع حرم از شب حادثه:

ساعت ۱۰ شب بیست و هشتم تیرماه پسرم را که از درد به خود می‌پیچید، به یکی از بیمارستان‌های اراک بردم، در فاصله‌ای که در سالن درمانگاه منتظر ویزیت پزشک شدم، خانمی با ظاهر بسیار زننده و پوشش نامناسب وارد درمانگاه شد و بر روی یکی از صندلی‌ها نشست، کمی تامل کردم و بعد از اینکه اطمینان کسب کردم بیمار نیست و کسالتی ندارد، از او اجازه گرفتم تا کنارش روی صندلی بنشینم.

چند لحظه بعد با لبخند به او گفتم عزیزم میشه حجابت رو رعایت کنی که ناگهان با صدای بلند شروع کرد به داد و بیداد و فحش و ناسزا گفتن؛ من متوجه شدم این خانم آماده جنگ است به همین خاطر ادامه ندادم و با لبخند صندلی را ترک کردم و به سمت پسرم رفتم و کنار او ایستادم تا نوبت ویزیتمان شود، همان لحظه بحث خاتمه یافت و همه چیز تمام شد.

بعد از ویزیت پزشک در حالی که به همراه پسرم در حال بازگشت از بیمارستان بودیم، ناگهان خواهر این خانم که او هم حجاب مناسبی نداشت، به سمتم آمد و گفت به چه حقی به خواهر من تذکر دادی؟ که من گفتم عزیزم چیزی نگفتم، تا خواستم جو را آرام کنم ناگهان از سوی آنها مورد حمله قرار گرفتم که بلافاصله مادر و همسر آن خانم هم آمدند و همگی به سمت من حمله ور شدند، خواهرم بیرون از درمانگاه منتظر بود و با دیدن صحنه خود را به ما رساند تا از من و فرزندم دفاع کند، که او را هم مورد حمله قرار دادند و کتک زدند.

مادرش چادر و روسری از سرم کشید و هر چه تلاش کردم روسری‌ام را از او بگیرم، نتوانستم؛ چادرم را که پاره پاره شده بود از زیر پای آنها بیرون کشیدم و سرم کردم. مرا مقابل چشم فرزندم کتک زدند و به من ناسزا گفتند و هتک حرمت کردند.

خون مردم انقلابی اراک به جوش آمد

انتشار این خبر تلخ و دردناک که بعد از درددل همسر شهید با یکی از همسران شهدا، از سوی وی بازنشر می‌شود موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف مردم مومن اراک شد و خشم آنان در حالی که هنوز متاثر از اهانت به ساحت مقدس حضرت علی بن الحسین(ع) در روز تاسوعای حسینی از سوی عده‌ای اوباش در گلزار شهدا و اهانت به دختر شهید دوران دفاع مقدس بودند را برانگیخت و خواستار برخورد قاطع با هنجارشکنان شدند.

فیلم خیزش مردم اراک در حمایت از آمران به معروف

روز گذشته صدها نفر از مردان و زنان دغدغه‌مند و شهیدپرور اراک با تجمع خودجوش در گلزار شهدای مدافع حرم، از مسئولان قضایی خواستند هنجارشکنان و عاملان ضرب و شتم همسر شهید را شدیدا مجازات کنند تا درس عبرتی باشد برای آنان که به دین و ارزش ها دهن کجی می کنند.

توضیحات دادستان اراک

ربیع الله قربانی دادستان عمومی و انقلاب اراک هم با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با هتک حرمت‌کنندگان تاسوعای حسینی در شهر اراک گفته که دستگاه قضایی در برخورد با هر نوع هتک حرمت مقدسات و توهین به شعائر دینی قاطع بوده، برخورد با هرگونه هنجارشکنی را وظیفه خود می‌داند. بر این اساس بعضی از این افراد دستگیر شده اند و بعضی هم تحت تعقیب قرار دارند.

او درباره حمله به همسر شهید آمر به معروف هم توضیح داد: درخصوص این موضوع پرونده قضایی تشکیل و دستور قضایی لازم برای دستگیری عامل این رفتار صادر شده که از سوی ضابطین دستگیری و جلب عامل این اتفاق درحال پیگیری و اجرا است.

قربانی بر این نکته هم تاکید کرد که هتک حرمت خانواده معظم شاهد و ایثارگر که مجری امر الهی امر به معروف بوده‌اند مردود است و قطعا دستگاه قضا از تمام ظرفیت قانونی برای دفاع از آمران به معروف و این همسر و دختر شهید که مورد حمله و برخورد قرار گرفته، استفاده خواهد کرد و نتیجه اقدامات و فرایند دادرسی از طریق مجاری ذی‌صلاح اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

خبرنگار: علی علیزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ارمیتا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    4 2
    اینها دیگه دارن خیلی گستاخ میشوند .اگر لازم باشه ما هم مثل خودشان برخورد میکنیم وحشی شدن .با یک تذکر مثل سگ پاچه میگیرن. نهایت بگن ما اینجوری راحت تریم نه اینکه به یک زن محجبه حمله کنند
  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    5 1
    با عرض سلام واحترام یک جائی از کارهایمان بخصوص جناب بعضی از مسئولین ایراد دارد. آنهائی که کار قانون را اینقدر کش دادند و آنهائی که به قانون فعلی کامل و خوب عمل نکردند. قربانی جریان معاصر (عفاف و حجاب و فساد و فحشا) خانواده های متدین انقلابی و نیروهای انقلابی متدین پلیس هستند. کی می خواهیم از خواب غفلت بیدار شویم خدا می داند. لعنت خدا بر منافقین .
  • کریم IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    هتک حرمت خانواده معظم شهدا ، یعنی هتک حرمت همه ارزشهای انقلاب اسلامی و سکوت در مقابل این فاجعه خیانت است به خون شهدا ، لذا قوه قضائیه نباید کوتاه بیاید
  • کرمانی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    لعنت بر انسان بی غیرت
  • نامجوفر IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    در فضای مجازی احساس گولاخ بودن را به این بدبختهای بیغیرت دادن. حالا فکر میکنن که در واقعیت نیز میتوانند بیقانون و بی دین باشند. خیر. شما انسانهای بی دین عددی نیستید. حجاب خط قرمز هست و انشالله این بساط جمع خواهد شد. باید دستگاه های اجرایی ورود کنند.