جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: خدعه و نیرنگ به مومنان و جامعه اسلامی ویژگی منافقین است که در قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی امام جمعه شهرستان کهک در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته و در ادامه مبحث فضائل و رذائل اخلاقی، آیات و روایاتی را پیرامون خطرات رذیله اخلاقی نفاق و دورویی در عرصه های سیاسی و اجتماعی بیان کرد.

وی ادامه داد: پیامبر اعظم (ص) درباره خطر منافقین برای امت اسلامی می فرمایند: «انّی لا أخافُ علی اُمَّتی مُؤمِنا و لا مُشرِکا، أمّا المُؤمنُ فیَمنَعُهُ اللّه ُ بإیمانِهِ، و أمّا المُشرِکُ فیَقمَعُهُ اللّه ُ بشِرکِهِ، و لکنّی أخافُ علَیکُم کُلَّ مُنافِقِ الجَنانِ، عالِمِ اللِّسانِ، یقولُ ما تَعرِفونَ، و یَفعَلُ ما تُنکِرونَ»؛ من برای امّتم نه از مؤمن می ترسم و نه از مشرک؛ زیرا مؤمن را خداوند به واسطه ایمانش جلوگیری می کند و مشرک را خداوند به سبب شرکش از پای در می آورد. امّا ترس من برای شما از منافق زبان بازی است که مطابق اعتقادات شما سخن می گوید و برخلاف آنچه معتقدید عمل می کند.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: قرآن کریم اولین خصوصیت منافقین را دورویی می‌داند و می‌فرماید: «وَإِذَا لَقُوا الَّذِینَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَیٰ شَیَاطِینِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَکُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ»؛ و هنگامی که منافقین افراد باایمان را ملاقات می‌کنند، می‌گویند: ما ایمان آورده‌ایم! (ولی) هنگامی که با شیطانهای خود خلوت می‌کنند، می‌گویند: ما با شمائیم! ما فقط (آنها را) مسخره می‌کنیم!

وی بیان داشت: خدعه و نیرنگ به مومنان و جامعه اسلامی دومین ویژگی منافقین است که در قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است؛ «یُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِینَ آمَنُوا»؛ می‌خواهند خدا و مؤمنان را فریب دهند.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی ابراز داشت: اما سومین ویژگی منافقین عبارت است از دروغگویی و دروغ پردازی در جامعه اسلامی؛ «وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَکَاذِبُونَ»؛ و خدا گواهی می‌ دهد که منافقان سخت دروغگویند.

وی گفت: اما آخرین ویژگی منافقین که در خطبه های نماز جمعه این هفته به آن اشاره شد عبارت است از به کار گرفتن ادبیات تند و تضعیف کننده در برابر جامعه ایمانی و حکومت اسلامی؛ «سَلَقُوکُمْ بِأَلْسِنَةٍ حِدَادٍ»؛ با زبان تند و گفتار خشن شما را بیازارند.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به مشکل نوسانات برق در شهرستان از پیگیری فرماندار و مسئولان شهرستان در احداث ظرفیت های جدید در این حوزه خبر داد.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز جداشدن جزیره بحرین از خاک ایران، ضمن تبیین جهات اهمیت این منطقه، واگذار کردن ذلیلانه جزیره بحرین را از مهمترین اسناد بی کفایتی و خیانت حکومت پهلوی در ایران دانست.

امام جمعه کهک در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته ابعاد مجاهدتهای امام سجاد (ع) در عرصه ارتقاء وضعیت معنویت و اخلاق در جامعه آن روز و معرفی صحیح اهداف قیام حسینی را تبیین کرد و به ذکر مصائب آن امام مظلوم پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha