پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ روز جهانی مسجد در ارومیه

حوزه/ عیوضلو گفت: مسجد، قرارگاه مبارزه با دشمن است و باید متولیان مساجد ابزارهای تبلیغ را به کار بگیرند و از نوجوانان و جوانان حمایت و پشتیبانی و بدان‌ها میدان داده شود، همه مردم و محله باید مخاطب مسجد باشند و نباید آن را به قشر خاصی تخصیص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، قهرمان عیوض‌لو امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد که در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت مساجد ارومیه پرداخت و اظهار داشت: در طول یک سال اخیر اتفاقات بزرگی در ارومیه افتاده که از تجمع یوم العباس سال قبل در خیابان سرداران شروع شد و امسال به خیابان امام کشیده شد و سال به سال بیشتر خواهد شد و یکی از ِاتفاقات خوبی است که مساجد رقم زدند.

وی افزود: جشن های نیمه شعبان مردمی شد و به محلات کشیده شد و جشن‌های ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت نیز با مشارکت شیعه و اهل سنت رنگ و بوی دیگری در ارومیه داشت.

فرمانده سپاه ارومیه عنوان کرد: امسال جشن غدیر با مشارکت مردم و مساجد رونق بیشتری داشت و در دو محل، جشن یک کیلومتری برگزار شد و در همه محلات نیز جشن‌ها برپا بود.

وی به برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین در ارومیه اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته برای اولین بار در ارومیه پیاده‌روی جاماندگان اربعین برگزار شد و امسال با شور و شعور بیشتری نیز برگزار خواهد شد.

عیوضلو خاطرنشان کرد: مساجد در زلزله خوی به خوبی پای کار آمدند و به الگوی ما مسئولین تبدیل شدند و نشان دادند که مساجد فقط جای نماز خواندن نیست، بلکه محل همدلی، وصل مردم به نظام و مسئولین است و تلاش داریم تمام مساجد به این حد برسند.

وی در ادامه به خطر آمریکا در ایجاد جنگ رسانه‌ای علیه ایران اشاره کرد و گفت: سند امنیت ملی آمریکا سه کشور را برای خود تهدید اساسی می‌داند که یکی از آن‌ها ایران است و کشور ما را از بُعد فرهنگ و باور تهدیدی برای خود می‌دانند و امروز دشمن روی نوجوانان ما برنامه‌ریزی کرده و اغتشاشات سال گذشته نیز این را نشان داد.

فرمانده سپاه ارومیه، اظهار کرد: مسجد، قرارگاه مبارزه با دشمن است و باید متولیان مساجد ابزارهای تبلیغ را به کار بگیرند و از نوجوانان و جوانان حمایت و پشتیبانی و بدان‌ها میدان داده شود، همه مردم و محله باید مخاطب مسجد باشند و نباید آن را به قشر خاصی تخصیص داد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha