جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
عادل اعظم انهر

حوزه/ اعظم انهر گفت: مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای استان آذربایجان غربی محسوب می‌شود و امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، عادل اعظم انهر رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ارومیه امروز در جلسه شورای شهر ارومیه که در سالن جلسه این شورا برگزار شد، با اشاره به اهمیت حماسه اربعین حسینی، اظهار داشت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی یکی از مهمترین مناسبت‌هایی است که هرساله پرشورتر و باعظمت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و دشمن از این راهپیمایی عظیم هراس دارد.

وی ضمن تقدیر از زحمات مسئولین آذربایجان غربی و کشوری در راه‌اندازی گذرگاه مرزی تمرچین برای عبور و مرور زوار اربعین، ادامه داد: مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای استان آذربایجان غربی محسوب می‌شود و امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ارومیه، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی و مراسمات دهه آخر صفر مهم‌ترین رویداد ملی و مذهب پیش روی ماست و شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه باید در راستای فرهنگسازی، با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگسراها در محلات و فضاسازی مناسب شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص دفاع مقدس می‌فرمایند؛ ۸ سال دفاع مقدس ما صرفا یک امتداد زمانی و برهه زمانی نیست، بلکه گنجینه عظیمی است که مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج، مصرف و سرمایه گذاری کند.

اعظم انهر خاطرنشان کرد: موضوع دفاع مقدس بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک گنجینه بزرگ برای ملت ما است و لذا این گنجینه باید در قالب کتاب، خاطره نویسی، عکس، فیلم، انیمیشن و برگزاری مراسمات به نسل‌های آینده انتقال یابد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه، با اشاره به نقش زنان در ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: دومین موضوعی که می‌تواند در بحث دفاع مقدس مطرح شود موضوع نقش زن در دفاع مقدس است که به خوبی و شایستگی به این موضوع پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه تقریبا ۷۰ درصد از حوادث و اتفاقات دوران دفاع مقدس در استان آذربایجان غربی نقل نشده است، اذعان کرد: متاسفانه حدود هفتاد درصد از حماسه‌ها و اتفاقات و رشادت‌های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس مورد نقل قرار نگرفته و لذا این اتفاقات باید شناسایی و به نسل امروزی و آینده منتقل شود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه از برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم جاماندگان اربعین حسینی در شهر ارومیه خبر داد و گفت: شهرداری ارومیه به همراه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، امسال همچون سال‌های گذشته در تلاش برای اجرای هر چه باشکوه‌تر مراسم دلدادگان حسینی است که در شهر ارومیه از مسیر میدان شهدا تا باغ رضوان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha