پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
المنتصر

حوزه/ سید سلیم المنتصر فعال سیاسی یمن نوشت: مردم یمن همچنان با سخت‌ترین مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و کمترین سودی از این آتش بس پایان یافته به دست نیاوردند و تمام این‌ها نقشه سعودی- صهیونیستی و آمریکایی برای فروپاشی یمن از داخل است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ملت یمن با وجود آتش بس‌های اعلام شده با توطئه آمریکا و همدستی سازمان‌های بین المللی همچنان با مشکلات کمبود مواد غذایی و دارویی دست و پنجه نرم می‌کنند. مردم یمن پس از اتمام دوره آتش بس در انتظار سرنوشت آتی خود هستند که آیا حملات نظامی سعودی آمریکایی دوباره آغاز می‌شود یا باید با انتخاب گزینه مقاومت اشغالگران آمریکایی، سعودی و سایرین را از کشور خود اخراج کنند.

در همین راستا «سید سلیم المنتصر» فعال سیاسی یمنی و نماینده انجمن شیعیان جعفری در یمن یادداشتی اختصاصی برای خبرگزاری حوزه نوشته است.

متن ترجمه شده یادداشت به شرح ذیل است:

از زمان امضای توافقنامه آتش بس زیر نظر سازمان ملل متحد در دوم آوریل ۲۰۲۲ در یمن، یک روز هم بدون نگرانی از اهداف عربستان سعودی از انجام این آتش بس نبودم و آنچه بر نگرانی من افزوده شرایط نظامی، منطقه‌ای و بین‌المللی است که عربستان سعودی را مجبور به اتخاذ چنین تصمیمی کرد، چرا که آنها تمایل به برقراری صلح و یا کاهش آلام غیرنظامیان در یمن، نداشتند و با توجه به شواهد زیادی که دارم، برخی از آنها را به شرح زیر فهرست می‌کنم:

اول: ناتوانی آشکار سامانه‌های پاتریوت آمریکایی در جلوگیری از پهپادهای ارتش یمن و حملات موشکی بالستیک به سایت‌های حساس نفتی، به‌ویژه آن‌هایی که متعلق به شرکت آرامکو در جده بودند که منجر به کشته شدن دشمن شد. همچنین نقص آشکار در تشکیلات نظامی سعودی و غیر سعودی در میدان جنگ و ضربات دردناکی که دریافت کردند و منجر به خسارات جانی و مادی سنگینی شد به طوری که کاملاً در دفاع از مرزهای عربستان عاجز شدند.

دوم: هزینه‌های سرسام آور عملیات نظامی خصمانه علیه یمن و خالی شدن خزانه عربستان سعودی که موجب شد عربستان سعودی مالیات‌های ناعادلانه بر مردم کشورش وضع کند و مردم، دولت عربستان را مسئول تجاوز به یمن دانستند؛ این امر منجر به نارضایتی گسترده مردم عربستان شد تا آنجا که مقامات سعودی احساس کردند باید برای سرپوش گذاشتن بر این وضعیت، تئاتر و نمایش‌های سرگرم کننده و تفریحی و انواع کلوپ‌های شبانه را بر پاکنند تا از این طریق افکار عمومی را از فاجعه مالی که به دلیل بلندپروازی‌های بن سلمان بوجود آمده منحرف کنند.

سوم: وضعیت منطقه‌ای عربستان سعودی موضوع دیگری است که آنها حاضر به مطرح کردن آتش بس شدند، چرا که سعودی به دلیل جنایت‌های پی در پیش علیه انسانیت در یمن تحت فشار قرار گرفت، تا حدی که خشم جهان اسلام به دلیل طولانی شدن جنایات عربستان در خونریزی افراد بی گناه یمنی به حد اعلای خود رسید و حتی غیر مسلمانان نیز به این جنایات واکنش نشان دادند. ما موضع «جرج قرداحی» وزیر مسیحی رسانه‌های لبنان را فراموش نمی‌کنیم ، او جنگ یمن را یک جنگ بیهوده توصیف کرد و سایر آزادگان جهان نیز موافقت خود را با این اظهارات اعلام کردند.

چهارم: بدون شک در بعد بین المللی عملیات نظامی روسیه در اوکراین و پیامدهای بین المللی آن از مهمترین دلایل این آتش بس بود. غرب از ایده تسلط روسیه بر اوکراین که روی آن حساب می‌کردند، وحشت داشت به همین دلیل می‌خواستند اتحادیه روسیه را تخریب کنند و اردوگاه پیشرفته ناتو را در مرز روسیه مستقر کنند. در همان لحظات اولیه عملیات نظامی روسیه، آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال منابع انرژی جایگزین گاز و نفت روسیه بودند و عربستان سعودی مورد توجه آنها قرار گرفت.

از این رو آنها تصمیم گرفتند تا تجاوز به یمن را به شکل موقت متوقف کنند و پرونده بشر دوستانه را تا زمان تامین انرژی مورد نظرشان مسکوت بگذارند و پرچم دفاع از حقوق بشر را به اهتزار در آوردند و به دنبال برقراری آتش بس رفتند.

بنابراین این آتش بس، صد درصد به نفع عربستان سعودی و قدرت‌های غربی بود و مردم یمن هیچ بهره‌ای از آن نداشتند، برعکس، عربستان سعودی صفوف مزدوران خود را در جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب یمن سازماندهی کرد و پس از خلاصی از شر «پیراهن عثمان» و مشروعیت عروسکی «عبد ربه منصور» که بهانه ای بود برای ریختن خون مردم یمن، تمام دلایل تجاوز به یمن را به گردن او انداختند و به اصطلاح «شورای ریاست جمهوری» را تأسیس کرد تا خود به عنوان میانجی صحنه جنگ یمن را ترک کند.

این موضوع به این جا هم ختم نشد، بلکه عربستان سعودی با خائنان و مزدوران داخل یمن ارتباط برقرار کرد تا مردم را علیه دولت صنعا به بهانه مطالبه حقوق کارمندان که توسط عربستان سعودی و مزدورانش غصب شده تحریک کند و گناهی که دولت صنعا نکرده را به گردن او بیندازند. این اقدام جدا از متوقف کردن کمک‌های غذایی ناچیز سازمان غذا به افراد نیازمند در یمن بود که به تحریک آمریکا انجام شد و از همان مرحله اول هم به طور کامل این کمک‌ها به دست نیازمندان نرسید. مردم یمن همچنان با سخت‌ترین مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و کمترین تغییر یا فایده و سودی از این آتش بس پایان یافته به دست نیاوردند و تمام این‌ها نقشه سعودی- صهیونیستی و آمریکایی برای فروپاشی یمن از داخل است.

البته موضوع به همه اینها نیز محدود نمی‌شود، زیرا نیروهای آمریکایی در سواحل یمن مستقر شدند و بر بنادر و گذرگاه‌های حیاتی تسلط پیدا کردند چرا که به دنبال معادله جدیدی در سلسله تجاوزاتشان به یمن هستند تا راه را برای تجاوز و تهاجم دوباره باز کنند به طوری که درگیری مستقیم بین نیروهای یمنی و تفنگداران دریایی آمریکا ایجاد شود.

تنها راه حلی که می‌تواند به رنج یمنی‌ها پایان دهد و دشمن را ذلیلانه از سرزمین یمن بیرون کند و پرچم پیروزی را برافراشته کند، جهاد و حمله به تمام منافع حیاتی سعودی و امارات در منطقه به ویژه سایت‌های نفتی است. امری که دشمن را وادار به پایان دادن به تجاوزات خود و خلاصی یمنی‌ها از شر شبه نظامیان وابسته به رژیم‌های مرتجع خواهد کرد. به ویژه در این مرحله که مرحله کاهش تنش نامیده می‌شود؛ نیروهای یمنی موظف به انجام هیچ کاری در قبال متجاوزان علیه یمن نیستند.

سپس نیروهای آمریکایی وقتی ببینند که با وجود تسط کامل نیروهای یمنی بر کشور هیچ توجیهی برای حضور آنها وجود ندارد و هیچ نیروی محلی و منطقه‌ای نمی‌تواند پوششی برای حضور آنها در یمن باشد، آنها به ناچار یمن را ترک خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha