شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
دومین نشست مشترک مسئولین حوزه علمیه استان یزد و دیگر مسئولین نهادهای حوزوی

حوزه/ دومین هم‌اندیشی مسئولین حوزه علمیه یزد و نهادهای حوزوی استان با محوریت تبلیغ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، مدیریت حوزه علمیه استان یزد امروز یک شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ دومین هم‌اندیشی مسئولین حوزه علمیه و نهادهای حوزوی استان با هدف نقد و بررسی عملکرد معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه یزد را در دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در ابتدا با تسلیت ایام عزای اهل بیت علیهم السلام، عنوان کرد: زیارت اباعبدالله الحسین از جایگاه والایی برخوردار است به گونه ای که در روایت آمده است: مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (ع) یَوْمَ عَاشُورَاءَ عَارِفاً بِحَقِّهِ کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِی عَرْشِهِ کسی که قبر حسین بن علی (ع) را در روز عاشورا زیارت کند در حالی که به حق آن حضرت معرفت و آگاهی داشته باشد مانند کسی است که خدا را در عرش او زیارت نموده است» (مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۲۹۲، ح ۳؛).
وی ادامه داد: در روایات دیگر عنوان شده است که به زائر اباعبدالله الحسین (ع) چهل خیر عطا می شود که از جمله این موارد مقام شفاعت، عمر طولانی، روزی زیاد و مغفرت گناهان گذشته و آینده می باشد.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام حسینی پور معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد ضمن بیان وظایف معاونت تبلیغ، گزارشی از عملکرد این معاونت را ارائه کرد.
از مباحث مطرح شده در این جلسه میتوان به تشکیل مدرسه تخصصی تربیت مبلغ، تمرکز امور تبلیغی بر قشر نوجوانان و جوانان و نیز تقویت وجهه تبلیغی طلاب بود.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha