شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 1107069
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
تصاویر/ آئین تکریم و معارفه امام جمعه میانه

حوزه/ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور طی حکمی حجت الاسلام سید سعید رشادی را به امامت جمعه شهرستان میانه منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور طی حکمی حجت الاسلام سید سعید رشادی را به امامت جمعه شهرستان میانه منصوب کرد.

مراسم تکریم و معارفه امام جمعه میانه امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و جمعی از مردم مومن و انقلابی، ائمه جمعه شهرهای همجوار، مسئولین منطقه، خانواده شهدا و جمعی از روحانیون در محل مسجد جامع شهر میانه برگزار شد.

در بخشی از این حکم آمده است:

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رشادی براساس مصوبه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و از طرف رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، جنابعالی به عنوان امام جمعه شهرستان میانه - استان آذربایجان شرقی منصوب می‌شوید.

در تقدیرنامه امام جمعه سابق نیز از زحمات حجت الاسلام عبدالله محمدی در سنگر نماز جمعه میانه قدردانی شده است.

زندگی نامه:

حجت الاسلام سید سعید رشادی متولد ۱۳۴۴ در مرند می‌باشد؛ ایشان در مدرسه حضرت ولیعصر (عج) تبریز به مدت ۴ سال تا جلد اول لمعه درس خواند و از سال ۱۳۶۳ وارد حوزه علمیه قم شد و در مدرسه مومنیه ساکن گشت.

او از محضر درس حضرات آیات اشتهاردی، ستوده، وجدانی فخر، پایانی و اعتمادی بهره برد.

لمعتین را پیش آیت الله وجدانی فخر و رسائل را نزد آیات ستوده و اعتمادی تحصیل کردند. مکاسب را از محضر درس آیات محامی و پایانی استفاده کردند. کفایه را نزد آیات اعتمادی و پایانی بهره مند شد.

بعد از اتمام سطح، به مدت ۴ سال از درس خارج فقه آیت الله مکارم شیرازی بهره مند شد و همزمان به مدت ۴ سال در درس خارج اصول آیت الله مظاهری حاضر شد.

بنا به درخواست نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران به مدت ۲ سال دوره های ۱۱۱ (ویژه پرسنل سپاه) و ۲۲۱ (ویژه فرماندهان) را در پادگان شهید قاضی تدریس کرد. سپس به قم مراجعت کرده و در شهرک مدینه العلم که توسط آیت الله خویی بنا شده بود ساکن شدند و مجدداً به ادامه تحصیل پرداخت.

وی همچنین در مقطعی مسئولیت عقیدتی سیاسی پایگاه نیروی هوایی در سمنان را پذیرفت.

رشادی بنا به درخواست شعبه خارج از کشور سازمان تبلیغات اسلامی به کشور جمهوری آذربایجان اعزام و به مدت ۱۴ سال به تبلیغ و تدریس مشغول شدند. وی در دانشگاههای خزر، بین المللی و دانشگاه اسلامی باکو، فقه و معارف اسلامی، فلسفه و منطق را تدریس کرد.

در کنار تدریس و تبلیغ، مسئولیت آموزش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان و همچنین ریاست فرهنگستان شهریار را که دارای چند صد دانشجو و کادر بود نیز به عهده وی گذاشته شد.

او  مدتی که در باکو حضور داشت در ۱۰ دانشگاه، اتاق ایران شناسی راه اندازی کرده که عمده ترین محور فعالیت آنها آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با فرهنگ و آداب و رسوم ایران بوده است.

حضور در آکادمی های مختلف و از جمله آکادمی علوم، تشکیل جلسات و گفتگو با اقشار مختلف و ارسال مقالات به روزنامه های کثیرالانتشار آذربایجان سایر فعالیتهای وی محسوب می شود.

همزمان با حضور در جمهوری آذربایجان، دو کتاب به نام «آموزش بدون استاد» در مورد ادبیات عربی و دیگری به نام «آشنایی با علم حدیث» تالیف کرده اند که در باکو چاپ و به عنوان کتاب کمک درسی دانشجویان مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر جمهوری آذربایجان به کشورهای بلاروس، قزاقستان و امارات متحده عربی جهت تبلیغ اعزام شده بود

علاوه بر موارد مذکور، وی امامت جمعه هشترود، پارس آباد و کلیبر را در کارنامه خویش دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha