دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه قیدار استان زنجان گفت: دفاع مقدس بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد و چراغ امید به پیروزی را در بین ملل مظلوم جهان روشن ساخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه این شهر به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: این دیدار با مردم از اهمیت راهبردی برخوردار بود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در این دیدار مقام معظم رهبری تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی را دو هدف اساسی و جدی دشمن بیان کردند و فرمودند ما هم در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم و اطمینان داریم دشمنان ایران عزیز، به شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری ملت و مسئولان هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.

وی به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس هفته شرف و اقتدار است و گرامی داشت آن تکریم همه ارزش‌ها و یک گنجینه تمام نشدنی است و در واقع هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‏‌ها محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه امروز هم فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند جامعه را نجات دهد و ما را در جنگ اقتصادی و جنگ نرم پیروز کند، ادامه داد: باید همه تلاش کنند فرهنگ دفاع مقدس در بین مسئولین و جامعه حاکم باشد و این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان منتقل شود.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ هشت ساله موجودیت انقلاب را نشانه رفته بود و آمده بود که جمهوری اسلامی نوپا را از پا در آورد، تصریح کرد: به حول و قوه الهی همین جنگ تحمیلی به یک فرصت برای نمایش و اثبات ظرفیت‏ها و توانمندی‌‏های نظام و مردم ایران در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی و آرمان‌‏های بلند انقلاب تبدیل شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دفاع مقدس بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد و چراغ امید به پیروزی را در بین ملل مظلوم جهان روشن ساخت، چرا که همه محاسبات متعارف بشری اقتضا می‌‏کرد که جنگ چند روزی و یا حداکثر چند ماهی بیشتر طول نکشد و ارتش عراق فاتح این جنگ شود و همه شواهد و محاسبات هم آن را تایید می‏کرد.

وی به بازگشایی مدارس و مراکز دانشگاهی و حوزوی اشاره و تصریح کرد: مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت در هر کشوری حرف نخست را می‌زند و نقش فرهنگ سازان در جامعه نقش مهمی است و در میان فرهنگ سازان مدرسه و معلم اصل و پایه است که بیشترین مخاطب یعنی دانش‌آموزان را مستقیم و خانواده‌های آنان را غیر مستقیم تخت تاثیر قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه یک ملت سرمایه انسانی اوست، تصریح کرد: تربیت و پرورش چنین نیروی انسانی می‌تواند پیشرفت و تعالی کشور را تضمین کند و کشور ایران سریع‌‏تر به قله‌‏های رفیع کمال دست یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha