پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حوزه علمیه خواهران

حوزه/ بانوی طلبه امروز در میانه جهاد همسری_مادری، جسورانه پای به دل ابتلائات نهاده و با جهاد تبیین به ایفای نقش اجتماعی خود و در مسیر تمدن سازی و زمینه سازی ظهور منجی بشریت گام نهاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، صدیقه سید تاج الدین، معاون آموزش مدیریت استان قم، به مناسبت آغاز سال تحصیلی پیام تبریکی خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان قم صادر نمود که متن پیام بدین شرح است:

السلام علیک یا ربیع الانام و یا نضره الایام

از کدام تقارن سخن بگوییم.

تاریخ را مرور کنیم، اول مهر است:

خاطرات شیرین بهار تعلیم و تعلم و شکفته شدن گل‌های فهم و ادب بر شاخسار درخت شخصیت بشر بازنمایی می‌شوند با همان نوای معروف باز آمد بوی ماه مدرسه...

ربیع الاول همیشه پیغام آور بهار و تازگی و طراوت و همراه با عطر نرگس بوده است.

علی لندی دانش آموزی که در اول مهر با جانفشانی در امتحان شعله‌ها پیروز و سربلند به دیدار حق شتافت.

هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات پر از وعظ و عبرت بزرگ مردانی است که همیشه با شروع درس و مدرسه، آنان را شاگردان ممتاز مکتب ایثار و جهاد و شهادت می‌دانیم و چه زیبا امام امت ایشان را توصیف کرده‌اند: «..رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند.» (صحیفه،ج۲۱،ص۲۷۴)

بانوی طلبه امروز در میانه جهاد همسری_مادری، جسورانه پای به دل ابتلائات نهاده و با جهاد تبیین به ایفای نقش اجتماعی خود و در مسیر تمدن سازی و زمینه سازی ظهور منجی بشریت گام نهاده است.

تمام سختی‌ها و خستگی‌های جهاد همسری و مادری را با طیب خاطر و از سر رضایت بر دوش گذاشته و مسئولانه با سلاح علم و تهذیب در جنگ ترکیبی این روزهای میهن عزیزمان، وظیفه خود را شناخته و ایفای نقش می‌کند و در آغاز هزار و صد و هشتاد و پنجمین سال ولایتعهدی امام عصر (عج)، با تاسی به فرمایش امام خامنه‌ای که "به قله نزدیک شده‌ایم، امروز روز ناامیدی و خستگی نیست" امیدوارانه و پر تلاش در مسیر علم آموزی و اثرگذاری، مصمم قدم برمی‌دارد.

معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم، خاکسارانه و متواضعانه حلول ماه ربیع درس و مکتب را تبریک گفته و توفیقات علمی و معنوی مضاعف را برای سربازان این مسیر از خداوند متعال خواستار است.

باشد که امضای رضایت و نمره بیست حضرت موعود پای کارنامه اعمال تک تک این سروران نقش بندد.

اللهم عجل لولیک الفرج و اجعلنا من خیر اعوانه و شیعته و محبیه

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha