دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
محمد مهدی ایمانی پور

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ایمانی پور گفت: ما مسئول ارائه تصویر درست از ایران در خارج از کشور هستیم و باید از این طریق نسبت به رفع تحریفها که پایه تحریم‌ها را شکل می‌دهد اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ایمانی پور در دیدار با طلاب و مسئولان گروه علمی «مطالعات اسلامی» حوزه علمیه مشکات، ضمن خیر مقدم و آرزوی توفیق برای میهمانان گفت: من وقتی با فضلای قم دیدار دارم این نکته را گوشزد می‌کنم که دانش ما از مرزهای ما فراتر نمی‌رود و ما توجهمان را به  صورت تبلیغی بر یک جامعه خاص متمرکز کرده ایم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر لزوم ارائه و اندیشه‌ها در جوامع علمی خارج از کشور گفت: یک بار در کشور آلمان از یک اندیشمند شنیدم که شما شیعیان باید افکار و آرای خود را در معرض اهل علم قرار دهید زیرا که مسیر رشد یک نظریه از نقد آن نظریه می گیرد.

وی در ادامه گفت: نهادهای علمی مثل حوزه مشکات باید وارد حوزه نظریات و تبیین آنها در جوامع بین‌المللی بشوند و ما می‌توانیم حرف‌های خوبی را در این زمینه عرضه کنیم و تجربه نشان داده است که تشنگی زیادی در خصوص نظریات اصیل دینی ما وجود دارد و فقط باید به درستی عرضه شود.

حجت الاسلام و المسلمین ایمانی پور در خصوص ملزومات فعالیت فرهنگی در خارج از کشور گفت: علاوه بر فضل علمی  و تخصص زبانی باید یک فعال و مبلغ در خارج از کشور با فرهنگ آن کشور نیز آشنا باشد.

وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این موضوع دنبال می‌شود و در حال نهادینه کردن آن هستیم که این سازمان به یک قرارگاه تبدیل شود و اصلاً تأسیس سازمان نیز با همین هدف بوده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: منظور مقام معظم رهبری نیز ایجاد یک نقش قرارگاهی برای سازمان بوده که ما مشغول ساماندهی در این زمینه هستیم. ما در نقش قرارگاهی سازمان باید با ظرفیت‌های داخلی خوب آشنا باشیم تا بتوانیم در عرصه بین الملل از آنها در جای مناسب و به خوبی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که فضای اقدام و اجرا متفاوت از فضای نظریه محض است و ما امیدواریم که با کمک حوزه علمیه مشکات در این فضا اقدامات مناسبی را داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ایمانی پور تأکید کرد ما مسئول ارائه تصویر درست از ایران در خارج از کشور هستیم و باید از این طریق نسبت به رفع تحریف‌ها که پایه تحریم‌ها را شکل می‌دهد اقدام کنیم.

در ادامه حجج اسلام والمسلمین محمد حسین ملک زاده، علیرضا ایمانی مقدم و سید فرید قهستانی اعضای گروه علمی انجمن مطالعات اسلامی به معرفی فعالیت‌های حوزه علمیه مشکات و نکات مربوط به تبلیغ در عرصه بین الملل پرداختند.

سپس اعضای جلسه هر یک به بیان نقطه نظرات خود از جمله چالش‌ها و راهکارهای فعالیت تبلیغی در خارج از کشور پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha