جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران خوزستان و افتتاحیه سال تحصیلی

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به نقش ارزشمند استاد در تربیت نفوس، گفت: استادِ خوب، چراغ راهی برای دانش آموزان است تا در سر دوراهی ها، مسیر صحیح را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران استان خوزستان و افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: نقش استاد و معلم در تربیت نفوس برجسته است. اینکه معلم و استاد می تواند با یک جمله به دانش آموز و دانشجو چراغ راهی برای او باشد و بر سر دو راهی دست او را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: معلم و استاد باید به گونه ای اثرگذار باشد که بتواند چراغی در وجود دانش آموز، دانشجو یا طلبه ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه محور تربیتی انسان گذشته از آموختن علم، تربیت برپایه مفاهیم تربیتی قرآن کریم باشد، خاطرنشان کرد: محور تربیتی قرآن کریم در زندگی انسان از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

امام جمعه اهواز بیان کرد: در بحث مساجد، محفل های علمی و حلقات صالحین خواهران نقش برجسته ای را ایفا کنند البته حضور فعالی را دارند اما با آنچه مورد انتظار است فاصله داریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: خواهرانی که در حوزه علمیه فعالیت دارند مسائل تربیتی را ابتدا خودشان باید شروع کنند و الگوی اخلاقی و رفتاری در محله و شهرستان خود باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به هفته دفاع مقدس و دستاوردهای بسیار و متنوع دفاع مقدس، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر جنگی که با ایران اتفاق افتاده بود، تکه ای از آن به غارت رفته اما در هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب هم به دست دشمن نرفت.

وی با اشاره به وضعیت آمادگی نظامی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و شرایط کنونی، عنوان کرد: در مقطعی گلوله را از دیگر کشورها خریداری می کردیم اما امروزه ابرقدرت ها به دنبال خرید موشک ها و پهپادهای پیشرفته از ایران اسلامی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha