سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
شورای هم اندیشی موسسات و مراکز تخصصی حوزوی

حوزه/ هفتمین جلسه شورای هم اندیشی موسسات و مراکز تخصصی حوزوی به میزبانی مرکز تخصصی مهدویت برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزهف هفتمین جلسه شورای هم اندیشی موسسات و مراکز تخصصی حوزوی به میزبانی مرکز تخصصی مهدویت برگزار گردید.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین پورامینی رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در این جلسه ضمن اشاره به برگزاری دومین دوره کشوری «شبهه‌شناسی؛ روش پاسخ و مواجهه» از هفت مرکز تخصصی همکار در امر برگزاری این دوره تقدیر به عمل آوردند و سپس از رایزنی‌های صورت گرفته با ریاست حوزه علمیه و وزارت ارشاد در خصوص برگزاری دومین جشنواره پاسخ برتر که قرار است به زودی برگزار گردد، خبر دادند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام مصلحی قائم مقام مرکز تخصصی مهدویت به تفصیل اقدامات جاری و ظرفیت های موجود این مرکز را برای همکاری در امر پاسخگویی به شبهات تشریح و عنوان نمود: از جمله فعالیت‌های کمتر صورت گرفته و قابل توجه که در این مرکز به انجام رسیده تدوین کتب با محوریت مهدویت و در مقطع دانش آموزی و حتی مهد کودک‌ها است که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.
در ادامه حجت الاسلام جعفری هرندی از لزوم توجه بیشتر به فضای مجازی تاکید کرد و اذعان داشت: فعالیت های مثبت و موثری در فضای مجازی از سوی مراکز مختلف و از جمله موسسه امام صورت می گیرد اما نیاز جامعه بیش از کارهای صورت گرفته می باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام صادقیان مدیر موسسه دارالاعلام دو مورد از نیازمندی‌های عرصه پاسخ به شبهات را عنوان نمودند؛ الف: ضروت دانستن این موضوع که، آنچه در کتب است با آنچه در کف میدان با آن مواجه هستیم متفاوت است؛ شبهاتی که در کف جامعه جاری می‌شوند به نوعی بومی‌سازی شده و از آنچه که در مجامع علمی مطرح است تفاوت می‌یابند که این نیازمند پردازش شبهات و پاسخ‌ به آنها بر اساس شبهات جاری در بستر جامعه است. ضرورت توجه به مسائل روانشناختی در مواجهه مستقیم با افراد شبهه‌ زده و شبهه افکن ؛ علی رغم غنای علمی متخصصین در امر پاسخگویی و اینکه ما در مواجهه با افراد شبه افکن در بعد شناختی کاملاً این افراد را مغلوب می‌سازیم و عملاً کسی تاب مقاومت علمی ندارد اما زیاد دیده می‌شود که تغییر رفتاری در این افراد دیده نمی‌شود، از آنجا که هدف مقهورسازی نیست بلکه روشنگری و هدایت افراد به صراط مستقیم است لازم است متخصصین ما تحت آموزش مباحث روانشناختی، تکنیک‌های تغییر رفتار و ارتباط موثر قرار گیرند.

تدوام برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری مراکز تخصصی؛ اهتمام بیشتر نسبت به عمومی سازی فعالیت‌ها به ویژه در عرصه دانش آموزی؛ انجام پیگیری‌های لازم در خصوص آموزش مباحث روانشناختی به متخصصین حوزه‌ و پیگیری جلسات هم افزایی و هم اندیشی از طرف مسئولین بین‌الملل مراکز تخصصی از موضعاتی بود که مورد مصوب قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha