دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
وحدت اسلامی

اندیشمند لبنانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره بر مسئله وحدت تأکید می‌کردند، گفت: پس از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر مفهوم وحدت اسلامی متعهد باقی ماندند، چراکه ایشان حقیقتا ارزش وحدت و اهمیت آن در زندگی مسلمانان را به خوبی درک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، عبدالرحمن ایوبی، عضو هیئت امنا و مدیر کل پخش رادیو توحید اسلامی لبنان در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت رسول (ص) اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس گام بسیار مهمی است که زمینه را برای همکاری واقعی و تاثیرگذار میان تمامی اقشار مسلمان با قومیت ها و مذاهب مختلف فراهم می‌آورد.

وی افزود: امروز میان ما و تحقق اهدافی که در زمینه پیاده سازی پروژه وحدت اسلامی داریم، فاصله ای وجود دارد. بنابراین برای تحقق آن باید به صورت مسالمت آمیز و در صلح در کنار یکدیگر زندگی کنیم و مسائل اختلاف برانگیز را که از گذشته برایمان به جا مانده است، کنار بگذاریم.

عبدالرحمن ایوبی تصریح کرد: ما از چند دهه گذشته تا کنون در انتظار نتیجه دادن فعالیت‌های فکری و چیدن میوه وحدت از طریق ارزش های قرآنی هستیم. این ارزش‌ها نه تنها در سطح مرجعیت‌های دینی و علما بلکه در سطوح گسترده‌تر یعنی در سطح جوامع، کشورها و ملت‌ها باید به صورت عملی و واقعی تحقق یابند.

مدیر کل پخش رادیو توحید اسلامی لبنان با بیان اینکه عالمان و اندیشمندان دینی باید مراقب سخنرانی‌های تفرقه‌انگیز و تحریک‌کننده خود باشند، اظهار کرد: باید در برابر کسانی که با تعصب گرایی مذهبی و طایفه ای اقدام به سم پاشی ‌می‌کنند، برخورد جدی کرد.

عبدالرحمن ایوبی با تأکید بر اینکه تحقق پیروزی وحدت اسلامی نیازمند مشارکت همگان و گسترش روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی است، گفت: باید دانست که افکار، ایده‌ها و نقطه نظراتی که در طول بیش از ۳۰ سال گذشته و در جریان کنفرانس‌های تقریب و وحدت مطرح شده‌اند، برای ساختنِ یک امّت اسلامیِ فرهیخته، منسجم، متحد و یکپارچه کافی‌اند.

مدیر کل پخش رادیو توحید اسلامی لبنان خاطر نشان کرد: وحدت واقعی و عملی مسلمانان، تنها زمانی محقق می‌‎شود که ما تمامی اشکال جدایی و شکاف را کنار گذاشته و تلاش‌های خود را بر روی اتحاد متمرکز کنیم.

وی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» اظهار داشت: امروز همه جهان این اعتقاد را دارند که قدرتشان تنها عاملی است که می‌تواند از موجودیت‌شان محافظت کند. در واقع تنها همکاری، تعامل و هم‌افزایی است که می‌تواند امت اسلامی ما را در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی در وهله اول، حفظ کند.

اندیشمند لبنانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره بر مسئله وحدت تاکید می‌کردند، گفت: پس از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر مفهوم وحدت اسلامی متعهد باقی ماندند، چراکه ایشان حقیقتا ارزش وحدت و اهمیت آن در زندگی مسلمانان را به خوبی درک می‌کنند.

عبدالرحمن ایوبی تصریح کرد: این تربیت قرآنی ماست که به ما چهره فرهنگی، تمدنی، انسانی و اخلاقی می‌بخشد. بدون قرآن کریم امت اسلام هیچ چیزی ندارد. امتی که به اسلام پایبند نباشد، هیچ بهره‌ای از کرامت در نزد خداوند متعال نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه امتی که به اسلام پایبند نباشد، بهره‌ای از آزادی نخواهد داشت و در برابر ابر قدرت‌های جهان نیز فاقد قدرت خواهد بود، گفت: بی شک شعار وحدت اسلامی یک شعار اصیل است و برجسته ترین کاری که امروز می‌توان انجام داد، بازگرداندن وحدت و همبستگی به امت اسلامی است.

عبدالرحمن ایوبی خاطر نشان کرد: قرار دادن تفکر وحدت‌بخش و گنجاندن اسامیِ شخصیت‌های برجسته وحدت‌آفرین در بطنِ تعالیم آکادمیک و حوزوی، ضروری است و با این اقدام، ماهیت واقعی اقداماتی که شخصیت های برجسته انجام داده اند همانند امام خمینی(ره)، شیخ محمد غزالی و شیخ محمد علی تسخیری آشکار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha