پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س)یزد

حوزه/ همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) شهر یزد با حضور مدیر حوزه خواهران استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) که صبح امروز در این مدرسه علمیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای صدر اسلام تا به امروز، اظهار داشت: خدا را شاکریم که به ما توفیق داد تا در کنار قرآن کریم، اهل بیت(ع) را بشناسیم.

وی با تبریک شروع سال تحصیلی جدید به بانوان طلبه به‌خصوص ورودی‌های جدید، از زحمات مؤسس مدرسه که خالصانه و صادقانه اموال خود را به ساخت این مدرسه علمیه اختصاص داده است قدردانی کرد و گفت: اگر چه مسئولیت‌ها ماندگار نیست و افراد یکی پس از دیگری می‌آیند و می‌روند، ولی امور خیر مثل ساختن چنین مکان‌هایی ماندگار است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) در مورد فانی بودن دنیا و جاودانگی آخرت، اظهار کرد: برخی افراد تمام توان خدادای و سرمایه خود از جمله عمر و سلامتی را در این دنیا خرج می‌کنند و حتی بعضی با فدا کردن دین خود از دادن خمس، زکات، انفاق و صدقه امتناع می‌کنند و یک مرتبه وقتی به دنیای دیگر می‌روند می‌بینند که دستشان خالی است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، ابراز کرد: بعضی افراد به ذخیره برای آخرت خود بیشتر اهمیت می‌دهند و برخی عبادت‌ها را از پیش نزد خدا می‌فرستند، در حالی که خدا فرستاده آنها را ضمانت می‌کند و به آن ارزش و بها می‌دهد و بزرگش می‌کند، انسان‌ها بدانند که خداوند ما را برای عمر دنیایی خلق نکرده بلکه عمر جاودانه در آخرت به ما داده است.

وی، با اشاره به جنگ روایت‌ها با طرح این سوال که دشمن با تبیین روایت‌های غلط چقدر افکار جوانان ما را منحرف می‌کند، اظهار کرد: در حالی که فطرت جوانان پاک است ولی روایت‌های نادرست درباره موضوعاتی از جمله جنگ تحمیلی، نظام اسلامی، ولایت، قرآن، پیامبر(ص) و امام زمان(عج) توسط دشمن به جوانان پمپاژ می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، با یادآوری تأکید رهبر معظم انقلاب در مورد جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: این وظیفه یک طلبه است که وقتی دروسی را گذراند نسبت به تبیین آن در جامعه تلاش کند.

وی بانوان طلبه را سربازان حضرت زینب(س) خواند و افزود: سعی کنید آداب و سبک زندگی‌تان نیز زینبی شود و به خاطر داشته باشید عالمان دینی محترمند اگر چه دارای سن کمی و یا حتی فقیر باشند.

گفتنی است در پایان با اهدای لوح سپاس از زحمات خانم اقدس السادات دهقان منشادی مدیر سابق مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) تقدیر و خانم زینب طایفی به عنوان مدیر جدید این مدرسه علمیه معرفی شد.

براساس این گزارش، در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) تحصیل طلاب با پذیرش دانش آموزان مقطع نهم آغاز می‌شود و تا پایان سطح دو ادامه می‌یابد و هم اکنون دارای ۲۳۷طلبه می‌باشد.

«طایفی» مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد شد

«طایفی» مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد شد

«طایفی» مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد شد

«طایفی» مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد شد

«طایفی» مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد شد

«طایفی» مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد شد

«طایفی» مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد شد

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha