شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
شهید معلم با «از ناصر تا فاو» به جشنواره "فیلم ۷" رسید

حوزه/ مستند «از ناصر تا فاو» روایت زندگی و مجاهدت فرمانده گردان علی بن ابیطالب(ع) در بخش الف جشنواره ملی "فیلم ۱۷" به روی پرده رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مستند «از ناصر تا فاو» که روایتگر زندگی و مجاهدت شهید معلم مصطفی عسکری فرمانده قهرمان و شجاع گردان ابیطالب(ع) است، در بخش الف جشنواره ملی «فیلم ۱۷» به سفارش ستاد کنگره ملی شهدای استان قم و تهیه‌کنندگی سجاد صالحی حاجی آبادی و کارگردانی فاطمه علیزاده فرد به روی پرده رفت و مورد استقبال قرار گرفت.

بهره گیری از فیلم ها و تصاویر آرشیوی دوران دفاع مقدس به خصوص عملیات تصرف فاو از نکات مهم این مستند به لحاظ بصری است که در شکل گیری و القای پیام محتوایی آن نیز تأثیرگذار بوده است.

در مستند «از ناصر تا فاو» پرداختی هنرمندانه به وقایع مرتبط با شهید در دوران پیش از انقلاب و مبارزات انقلابی شده است و ضمن آن که در همین بخش، مخاطب نیم نگاهی به روزنامه های کیهان و اطلاعات در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

در این اثر علاوه بر همسر و نزدیکان شهید به سبک و سیاق اکثر مستندهای این جشنواره با تنی چند از دوستان و همرزمان شهید نیز مصاحبه انجام شده است، با این حال بهره گیری از تنوع لوکیشن در انجام مصاحبه به خصوص زاویه درست دوربین در مصاحبه با افراد در گلزار شهدا از جمله ویژگی های خوب فرمی اثر به شمار می رود.

مستند “از ناصر تا فاو” در رابطه با زندگی و رزمندگی معلم شهیدی است که در عین حال که از رسالت معلمی خود حتی در جبهه های حق علیه باطل غافل نبوده، اما همواره تأکیدش این بود که حفظ انقلاب و نظام اسلامی خاصه در میدان رزم، وظیفه و تکلیف همه ماست و در این راه نباید کوتاهی کرد.

در این اثر همچنین شاهد خاطره گویی حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی از اساتید حوزه علمیه قم درباره دوست و همرزمش هستیم که این صحبت ها در کنار بیان خاطرات سردار محمد رئوفی، مرتضی سرهنگی روزنامه نگار، پژوهشگر و فیلمنامه نویس فعال در حوزه انقلاب و دفاع مقدس، سردار حاج محسن موحدی رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم و تنی چند از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس حال و هوای خوبی به مستند بخشیده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha