سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تصاویر/ جلسه مشترک طلاب خواهر اهل سنت و شیعه ارومیه

حوزه / حجت الاسلام رضوی گفت: پیروان ادیان قبل از اسلام تحریفاتی را در دین خود به وجود آوردند و حتی به پیامبران خود نیز دروغ‌هایی را نسبت داده و بدان‌ها تهمت زدند، اما قرآن کریم و نبی اکرم(ص) با تبیین حقیقت این مسئله، تهمت‌ها و دروغ‌ها را افشا کردند و لذا همه انبیای الهی مدیون پیامبر گرامی اسلام(ص) هستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علیرضا رضوی امروز در جمع طلاب خواهر شیعه و اهل سنت که به مناسبت ایام ولادت نبی مکرم اسلام در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال منزه از هر عیب و نقص بوده و دائم الوجود و بی‌نهایت است و در برابر چنین خدایی نبی مکرم اسلام و اهل بیت(ع) ما را به عبادت و بندگی دعوت کرده‌اند و این اوج افتخار یک انسان است.

وی ادامه داد: قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) را الگوی تام و کامل بندگی خداوند معرفی می‌کند و به بندگان دستور می‌دهد تا از ایشان الگو برداری کنند، شناخت کامل پیامبر(ص) با پاکی درون و حضور در نشست‌های علمی و محافل قرآنی ممکن است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: پیامبر(ص) به‌عنوان الگوی همه بشریت، با یهودیان، مسیحیان و مشرکین و کفار که بدترین رفتار را با ایشان داشتند، رفتاری الهی و انسانی داشتند و این مسئله برای ما باید الگو باشد.

وی با تأکید بر اینکه معارف الهی اسلام و پیامبر(ص) نجات دهنده همه انسان‌ها می‌باشد، اظهار کرد: ظهور و بعثت پیامبر آخر زمان را همه ادیان الهی بشارت داده بودند.

حجت الاسلام رضوی یادآور شد: پیروان ادیان قبل از اسلام تحریفاتی را در دین خود به وجود آوردند و حتی به پیامبران خود نیز دروغ‌هایی را نسبت داده و بدان‌ها تهمت زدند، اما قرآن کریم و نبی اکرم(ص) با تبیین حقیقت این مسئله، تهمت‌ها و دروغ‌ها را افشا کردند و لذا همه انبیای الهی مدیون پیامبر گرامی اسلام(ص) هستد.

وی با اشاره به اینکه در مسئله ظهور و منجی، شیعه و اهل سنت اتفاق نظر دارند، خاطرنشان کرد: لازمه آماده شدن برای ظهور داشتن ایمان، عمل و علم کامل است و ما مسلمانان باید نبی مکرم اسلام را الگوی خود قرار دهیم تا زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم سازیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha