شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری - عضو مجلس خبرگان رهبری

حوزه / عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسأله رسم غلط تیراندازی در مراسم، گفت: اولا این عمل، منکر است و از لحاظ شرعی حرام است، دوما باعث اخلال در نظم و امینت اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست تجلیل از مؤثرین در خصوص عدم به‌کارگیری سلاح در مراسم، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری و به دعوت کلانتری ۲۸ اهواز امروز در نمازخانه این کلانتری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ضمن تشکر از تمام عوامل فعال در این زمینه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: در هر امر خیری، بر مسلمانان واجب است که برای انجام آن، تعاون داشته باشند، هر مسأله اجتماعی که به مصلحت مردم مربوط باشد نیازمند تعاون و دوشادوشی مردم و دستگاه‌های حاکمیت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نه مردم به‌تنهایی می‌توانند از پس حل مسائل اجتماعی بر بیایند و نه دستگاه‌های حاکمیتی می‌تواند بدون کمک مردم به نتیجه مطلوب برسند.

وی اظهار کرد: یکی از این موارد، مسائل انتظامی است، درست است که نهادهای انتظامی و نظامی مسئول برقراری امنیت و نظم در جامعه هستند، ولی بدون کمک مردم این امر میسر نمی‌شود، بله امکان دارد از طریق اعمال قدرت و زور و بدون نگاه به حق و حقوق جامعه به نتایجی برسند، اما این شکل از رفتارهای قهری، با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در تضاد است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به مسأله رسم غلط تیراندازی در مراسم، اظهار کرد: اولا این عمل، منکر و از لحاظ شرعی حرام است، دوما باعث اخلال در نظم و امینت اجتماعی می‌شود، ثالثا باعث آزار و وحشت اقشار مختلف جامعه مانند، کودکان، بانوان و کهنسالان می‌شود و در آخر گاهی باعث ایجاد اتفاقات ناگواری مانند زخمی شدن و یا حتی قتل افراد بی‌گناه می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به‌اهمیت نقش جامعه در کنترل این مسأله پرداخت و گفت: مردم می‌توانند با موضع گیری‌های جدی، این رسم غلط و منفور را از بین ببرند، این یک وظیفه شرعی بر تمام مردم است، در مراسمی که تیراندازی مشاهده شود فورا آن مجلس را ترک کنند و با تکرار این شکل موضع گیری‌های جدی در آینده‌ای نزدیک، شاهد از بین رفتن این رفتار ناپسند و غیر شرعی خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha