چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: فرزندان مقاومت انتقام خون شهدای غزه را از جنایتکاران صهیونیست خواهند ستاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه اول نمازجمعه این هفته کهک در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی به بررسی اهمیت و آثار منفی تجسس در قرآن کریم و روایات معصومین (ع) پرداختند.

وی ادامه داد: این رذیله اخلاقی امنیت روانی جامعه را در معرض مخاطره قرار داده و باعث می شود که افراد در محیط زندگانی خویش، همواره خود را در معرض تجسس و نگاه عیبجویانه دیگران ببیند. لذا قرآن کریم از تفحص و تجسس در امور دیگران نهی نموده و می فرماید: وَلَا تَجَسَّسُوا.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز خطاب به مسلمانان می فرمایند: «لَا تَحَاسَدُوا، ولَا تَنَاجَشُوا، ولَا تَبَاغَضُوا، ولَا تَدَابَرُو... وکُونُوا عِبَادَ اللَّهِ إِخْوَانًا»؛ هیچگاه نسبت به یکدیگر حسادت نورزید و دیگران را با رفتار خویش از خود نرانید و با یکدیگر دشمنی ننمایید و با هم برادر بوده و بنده خدا باشید.

وی بیان داشت: این رذیله اخلاقی پیامدهای منفی بزرگی نیز برای خود انسان به دنبال دارد که یکی از آنها فاصله گرفتن مردم و تنها ماندن است؛ امیرالمومنین (ع) در این باره می فرمایند: «مَن تَتَبَّعَ خَفِیّاتِ العُیوبِ حَرَمَهُ اللّه ُ مَوَدّاتِ القُلوبِ»؛ هر که از عیبهای پنهانی [مردم] جستجو کند، خداوند او را از دوستی دلها محروم گرداند.

امام جمعه کهک تصریح کرد: یکی دیگر از آثار منفی تجسس، مفتضح و بی آبرو شدن شخص در دنیاست؛ امام علی علیه السلام فرمودند: «مَن بَحَثَ عَن أَسرَارِ غَیرِهِ، أَظهَرَ اللهُ أَسرَارَهُ»؛ هر که رازهای دیگران را جستجو کند، خداوند رازهای او را فاش می سازد.

وی در ابتدای خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش در ۲۶ مهر، بر لزوم ارتقاء زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان تاکید کرد و گفت: ساخت استخر شنا و همچنین محل هایی جهت ورزش سوارکاری از ضروریات این منطقه و متناسب با ظرفیت گردشگری است.

خطیب جمعه کهک در ادامه این بخش از خطبه‌ها ورزش عمومی را زمینه ساز فراهم شدن سلامت جسمی و روحی جامعه و همچنین پیشگیری کننده از بسیاری از مفاسد مانند: اعتیاد دانست و بر لزوم ترویج فرهنگ ورزش عمومی در کشور تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان کهک در پایان خطبه‌های نمازجمعه، ددمنشی و جنایات صهیونیست ها در نوار غزه را محکوم کرد و گفت: اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند که شکست‌های به وجود آمده را با جنایت آفرینی و گرفتن انتقام از مردم بی دفاع و زنان و کودکان فلسطینی جبران نمایندکه به فضل الهی فرزندان مقاومت انتقام این خون ها را نیز از جنایتکاران صهیونیست خواهند ستاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha