پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تدبر در قرآن

حوزه/ جلسه ای با موضوع تدّبر در سوره مبارکه "ضحی" در موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک با حضور جمعی از طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز جلسه ای با موضوع تدّبر در سوره مبارکه "ضحی" توسط خانم بزرگی از طلاب موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک با حضور جمعی از طلاب در این موسسه برگزار شد.

در این جلسه خانم بزرگی به بیان تدّبر سوره ضحی و عظمت شب و روز که در آیات ابتدایی سوره آمده است اشاره نمود و اینکه چرا خداوند به این دو قسم خورده است.

وی در ادامه شأن نزول این سوره را بیان کرد و افزود: این سوره زمانی نازل شد که برای مدتی وحی بر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم )قطع شده بود و اطرافیان به پیامبر طعنه میزدند که چرا دیگر به ایشان وحی نمی‌شود، این آیات نازل شد و حضرت را دلداری داد.

بزرگی تصریح کرد: ممکن است دلیل قطع وحی آن بوده باشد که خداوند به مردم بفهماند هر چه هست از اوست و پیامبر در الفاظ وحی و زمان نزول آن و مقدار آن، از خود اختیاری ندارد.

وی افزود : امیدوارکننده‏ ترین آیات قرآن، آیه ۵ سوره مبارکه ضحی «و لسوف یعطیک ربّک فترضی‏» می‏باشد که مراد از آن شفاعت است.

بزرگی در پایان تصریح کرد: ما باید با تدّبر در آیات قرآن در زندگی روزمره خود همراه با آیات قرآن باشیم.

آشنایی طلاب مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) با مفاهیم سوره مبارکه" ضحی"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha