چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه زنجان گفت: با وجود همه جنایاتی که این روزها از سوی رژیم جعلی اسراییل علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می‌شود، شاهد سکوت کشورهای مدعی اسلامی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه جنایاتی که این روزها رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، دل هر انسانی را آزرده کرده و عواطف بشریت را جریحه‌دار می‌کند، اظهار داشت: با وجود همه جنایاتی که این روزها از سوی رژیم جعلی اسراییل علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می‌شود، شاهد سکوت کشورهای مدعی اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه تا به امروز و از زمان آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در غزه هیچ‌گونه حرکتی از سوی کشورهای اسلامی در مقابله با این اقدامات وحشیانه صورت نگرفته است، افزود: متاسفانه هیچ نشانه انسان‌دوستی از کشورهای مدعی اسلامی در قبال اقدامات وحشیانه اسراییل شاهد نیستیم.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با یادآوری اینکه دشمنی یهود با اسلام مربوط به سال‌های اخیر نبوده و سابقه دیرینه‌ای داشته، به طوری که در قرآن مجید نیز به آن اشاره شده است، تصریح کرد: متاسفانه از آن زمان تا به امروز هیچ‌گونه تغییری از سوی یهود در مقابل دین مبین اسلام شاهد نبوده و کماکان اقدامات وحشیانه خود را علیه مسلمانان انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه که یهود را به چنین روزی انداخته، تفکر غلطی است که می‌پندارد هر آنکس که غیریهود است، انسان درجه دوم تلقی می‌شود، ادامه داد: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین نیز محصول همین تفکر است.

امام جمعه زنجان در ادامه بر لزوم کمک به مردم غزه تأکید کرد و با اشاره به اینکه هر انسان آزاده‌ای باید در حد توان خود در این امر مشارکت داشته باشد، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی هر کمکی که از سوی کشورهای مختلف به مردم غزه انجام شود، یک کمک حیاتی تلقی می‌شود و نباید این کمک را از مردمان این سرزمین دریغ کرد.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو طی هفته آینده، به سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون اشاره و با یادآوری اینکه این قانون نمونه بارز وجود استثمار در کشورها است، عنوان کرد: ایران اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) در برابر چنین قانون ننگینی که اجازه می‌داد یک بیگانه در کشور ما بدون توجه به قوانین این کشور دست به هر کاری بزند، ایستاد و آن را منحل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، همچنین با تبریک ولادت باسعادت امام حسین عسگری(ع)، اظهار کرد: یکی از اموراتی که می‌توان در این ایام به آن پرداخت، روزه‌داری است که ثواب بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha