شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت‌الاسلام عبودی

حوزه/ مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه دبیران فرهنگی منطقه پنج وزارت نیرو گفت: اینکه می گویند یک یا چند درصد بودجه همه ادارات باید در حوزه فرهنگی هزینه شود کجا هزینه می شود؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام رحمان عبودی مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه شنبه در جلسه دبیران فرهنگی منطقه پنج وزارت نیرو که با حضور مشاور وزیر و مدیر امور فرهنگی صنعت آب و برق وزارت نیرو در یاسوج برگزار شد گفت: اینکه گفته می شود یک درصد و یا پنج درصد بودجه سازمان ها مربوط به فرهنگ است محقق نشده، چرا که برخی از مدیران ادارات می گویند یک ریال بودجه فرهنگی نداریم.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ مهمترین مسئله روز است، افزود: در تریبون های گوناگون داد می زنند که زیربنای همه مسائل به امور فرهنگی بر می گردد است که اگر به آن خوب بپردازیم مابقی مسائل هم درست می شود.

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لازم است مسائل فرهنگی برنامه ریزی مدوّن داشته باشد که متأسفانه ندارد، گفت: بودجه های فرهنگی برای هر دستگاه معین و مشخص شود تا مدیران بتوانند با فراغ بال از آن استفاده کنند تا آینده نگری های لازم انجام پذیرد در غیر این صورت فقط به صورت مقطعی آن هم اگر محقق شود می توان جلو رفت.

وی گفت: اینکه می گویند یک یا چند درصد بودجه ادارات باید در حوزه فرهنگی هزینه شود، کجا هزینه می شود؟ باید چطور مشخص کنیم؟ هر وقت هم صحبت کردیم گفتند که چیزی نداریم و از جیب خودمان هزینه می کنیم.

حجت الاسلام عبودی خطاب به مدیر فرهنگی وزارت نیرو گفت: هیچ چیزی در حوزه بودجه فرهنگی ادارات مشخص و روشن نیست و لازم است که این موضوع مشخص شود و آن طرف اگر مدیرعامل تغییر کند قصه و کار فرهنگی هم عوض می شود.

وی ادامه داد: می گویند جهادی کار کنید، نگاه به بودجه نکنید، در انجام دادن کار جهادی جای هیچ شک و تردیدی نیست اما در کنار آن باید بودجه بدهیم تا کار خوب انجام شود.

حجت الاسلام عبودی با تأکید بر اینکه در دستگاه ها خلأ کار فرهنگی زیاد به چشم می خورد افزود: منظور از مباحث فرهنگی فقط خواندن نماز در ادارات نیست، ارتباطی که باید بین نیروها باشد، خلاء مباحث قرآنی را که می توانیم در دستگاه ها پر کنیم و باید ادامه پیدا کند و به تبع در بین خانواده ها که خیلی مهم است.

وی در پایان گفت: اساس کار فرهنگی عمل انسان است، اگر همه کار برای دین انجام دهد اما دروغی بگوید نتیجه عکس شده و فرار از دین صورت می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha