شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
معرفی کتاب

حوزه/ نشست معرفی و بررسی کتاب "صهیونیسم مسیحی" درمدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست معرفی و بررسی کتاب "صهیونیسم مسیحی" در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک و با حضور خانم قدسیه جوانمرد نویسنده این اثر برگزار شد.

خانم جوانمرد در ابتدا به دلیل اهمیت روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه اسلامی در ارتباط با ابعاد سیاسی صهیونیسم مسیحی، طلاب را به مطالعه این کتاب دعوت کرد.

وی در ادامه به معرفی نمای کلی از کتاب و فصل‌های آن پرداخت و اظهار داشت: نمای کلی کتاب جنبش صهیونیسم مسیحی است که تأثیر مسیحیان پروتستان انجیلی بر گسترش صهیونیسم را از حیث تاریخی، الاهیاتی و خط مشی سیاسی بررسی می‌کند.

جوانمرد تصریح کرد: این جنبش ۷ اصل اساسی الهیاتی دارد که عبارتند از: ۱. تفسیر آینده گرا از تورات ۲. یهود قوم برگزیده خداست ۳. بازگشت گرایی یا بازگشت یهودیان به فلسطین ۴. توجیه سرزمین اسرائیل ۵. بیت المقدس به عنوان پایتخت یهودیان ۶. آرزوی بازسازی معبد سلیمان ۷. فرجام شناسی مکاشفه‌ای که این کتاب عوامل مهم تاریخی، کلامی و سیاسی موثر در گسترش صهیونیسم مسیحی آمریکا و بریتانیا را از سال ۱۸۰۰ ارزیابی می‌کند.

نویسنده کتاب صهیونیسم مسیحی، خاطرنشان کرد: طرفداران این جنبش در سراسر جهان یک اصول الهیاتی مبتنی بر کتاب مقدس تورات و انجیل دارند که نتایج این رویکرد موارد زیر می‌باشد:

۱. تقویت شیوه‌های حمایت لابی‌های اسرائیلی ۲. فراهم کردن آسان‌تر مهاجرت یهودیان به اسرائیل ۳. حفظ شهرک‌های یهودیان در کرانه باختری ۴. اعمال فشار برای به رسمیت شناختن بیت المقدس در عرصه بین المللی ۵‌. حمایت از بازسازی معبد سلیمان ۶. مخالفت با حل و فصل صلح آمیز منازعه اعراب و اسرائیل.

وی تصریح کرد: همچنین در پایان انواع گوناگون صهیونیسم مسیحی در کتاب بررسی شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha