یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
سردفتران

آیت الله طباطبایی نژاد سستی و وادادگی برخی از کشورهای اسلامی در برابر آمریکا و اسرائیل را نشانه ذلت و خواری این کشورها دانست و عنوان کرد: این که برخی می گویند باید با آمریکا باشیم تا خوب زندگی کنیم باید بدانند عربستان، مصر و اردن نیز با آمریکا می باشند اما جرأت این را ندارند که به غزه کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت مدیره کانون سردفترداران ازدواج و طلاق استان اصفهان با اشاره به وقایع اخیر غزه و اقدامات خبیثانه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در واقعه غزه تعداد زیادی از مسلمانان به دست ناپاکان صهیونیستی به شهادت رسیدند، اما این اقدام جبران خسارتی را که رژیم صهیونیستی متحمل شده نمی کند و با این جنایات بیشتر به خود خسارت می زنند.

امام جمعه اصفهان با بیان که جنایات رژیم صهیونیستی سبب منفور شدن آنها نزد همه ملت ها شده است گفت: اسرائیل ادعا می کرد هیچ نقطه ای همانند آنها امنیت ندارد، اما با این کار دیوانگی، پستی و پلیدی خود را اثبات می کنند و حتی مردم آمریکا و انگلیس نیز نسبت به آنها اعتراض دارند.
وی افزود: این واقعه یک خوبی داشت و آن این بود که پلیدی آمریکا ،اسرائیل، انگلیس و فرانسه برای مردم روشن شد و این از بی سیاستی آنها است و جالب است که رییس جمهور آمریکا اظهار می دارد که اگر اسرائیل نبود، ما یک اسراییل ایجاد می کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اسرائیل را مزدور آمریکا در منطقه عنوان کرد و گفت: آمریکا می خواهد پایگاهی در بین کشورهای اسلامی داشته باشد تا هر گاه هر کشوری را خواست تهدید نماید در تیررس اسرائیل باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد سستی و وادادگی برخی از کشورهای اسلامی در برابر آمریکا و اسراییل را نشانه ذلت و خواری این کشورها دانست و عنوان کرد: این که برخی می گویند باید با آمریکا باشیم تا خوب زندگی کنیم باید بدانند عربستان، مصر و اردن نیز با آمریکا می باشند اما جرأت این را ندارند که به غزه کمک نمایند، لذا انسان نیستند و بلکه مرده می باشند.

وی خاطرنشان کرد: امیرمومنان(ع) تعبیر جالبی پیرامون مرگ و زندگی دارند و می فرمایند " المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاةُ فی مَوتِکم قاهِرین "،همانند اباعبدالله و شهدا که در راه هدف خود به شهادت رسیدند و زنده می باشند، در عین حال هنوز نیز برخی در کشور، آمریکا را کدخدا می دانند و آنها در این جریانات باید دریابند که این بسیار پستی است که فردی بخواهد زیر سلطه پلیدان باشد.

در ابتدای این جلسه نماینده اعضای هیئت مدیره کانون سردفترداران ازدواج و طلاق استان اصفهان گزارشی از تعداد ازدواج و طلاق ثبت شده در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ ارائه کرد و گفت: در شش ماهه اول سال در استان اصفهان تعداد۱۱ هزار و ۳۵۳ ازدواج ثبت شده است که این آمار برای استان اصفهان اندک می باشد. همچنین تعداد ۵ هزار و ۱۸۱ طلاق نیز ثبت شده است و تقریبا این تعداد نسبت به ازدواج های ثبت شده در استان نسبت یک به دو دارد و این فاصله در شهر اصفهان به هم نزدیک تر است.

نماینده اعضای هیئت مدیره کانون سردفترداران ازدواج و طلاق استان اصفهان عنوان کرد: در شهر اصفهان نیز تعداد ۴ هزار و ۹۱۳ ازدواج و ۲ هزار و ۲۶۶ طلاق به ثبت رسیده است.

وی موضوع مشاوره های پیش از ازدواج را برای کاهش آمار طلاق بسیار مثمر ثمر دانست و افزود: در بحث ازدواج مسئله معرفی مطرح است که باید نهضت معرفی در این باره ایجاد شود و دفاتر عرصه خوبی برای دو حوزه مشاوره پیش از ازدواج و معرفی می باشند، اما هیچ نهادی، دفاتر را در این زمینه به رسمیت نمی شناسد.

نماینده اعضای هیئت مدیره کانون سردفترداران ازدواج و طلاق استان اصفهان تعداد دفاتر ثبت فعال در استان را ۲۰۰ دفتر عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و یا کانون دفاتر در هیچ شورا و کارگروه خانواده و حتی در شورای فرهنگ عمومی استان نماینده ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha