پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
کد خبر: 1118043
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
امام جمعه برازجان

حوزه / امام جمعه برازجان گفت: نماز اول وقت موجب افزایش رزق و روزی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، کارگاه فقه کسب و تجارت عصر امروز در محل سالن اتاق اصناف شهرستان با سخنرانی حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان برگزار شد.

امام جمعه برازجان در این کارگاه ضمن محکوم کردن جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها در فلسطین و دعا برای آزادی قدس شریف، اظهار داشت: روزی حلال یعنی دستیابی به روزی مشروع برابر دیدگاه دین و فقه اسلامی، یعنی کسب حلال نوعی فعالیت اقتصادی در چهارچوب قوانین اسلامی و شرعی است که مهمترین ویژگی آن سودرسانی مادی و معنوی به خود و با رعایت حق الناس است.

حجت الاسلام مصلح افزود: گرچه کسب حلال در مقام سخن آسان به نظر می رسد ولی بی‌تردید در عمل بسیار دشوار است تا جایی که روایات ائمه طاهرین(ع) تلاش برای دستیابی به روزی حلال را از شمشیر زدن در میدان جنگ دشوارتر برشمرده‌اند.

حجت الاسلام مصلح، با اشاره به اینکه گزاره‌های دینی بسیاری در پیوند با کار و فعالیت‌های اقتصادی مشروع گزارش شده‌اند، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) از جمله پاداش‌های کسب روزی حلال را باز شدن درهای بهشت به روی فرد می‌دانند.

وی با بیان اینکه عبادت هفتاد جز است که برترین و مهمترین جز آن کسب حلال است، به تشریح راهکارهای افزایش رزق و روزی پرداخت و گفت: تقوا، احسان به والدین، صله رحم، دستگیری از نیازمندان، صدقه، مهمانی دادن و ضیافت در منزل، ادب، دائم الوضو بودن و نماز اول وقت از مهمترین این موارد است.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: نماز اول وقت موجب افزایش رزق و روزی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha