پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر / اقامه نماز جمعه شهرستان تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: مدیران کل استان آذربایجان غربی به شهرستان تکاب به عنوان یک فرزند ناتنی نگاه نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ۳۴ روز از عملیات تاریخ ساز و سرنوشت ساز طوفان الاقصی گذشت و امروز غزه به خط مقدم جبهه مقاومت تبدیل شده است عملیات طوفان الاقصی، افسانه بازدارندگی رژیم صهیونیستی را شکست و دکترین بن گورین در بازدارندگی و هشداردهندگی و کشاندن جنگ به قلمرو خارج از سرزمین‌های اشغالی را برای همیشه درهم شکست.

وی افزود: مقاومت در مرحله جدید است و یکی از راهبردهای جبهه مقاومت اسلامی بستن راه صدور ارزاق و نفت به سرزمین های اشغالی است و زمانی که رهبری فرمودند؛ باید کرانه باختری هم مثل غزه مسلح شودف برای خیلی ها قابل هضم نبود که چگونه منطقه ای که شب و روز در دسترس رژیم صهیونیستی است می تواند مسلح بشود و امروز راهبرد هوشیارانه رهبر انقلاب را مشاهده می کنیم.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: بعد از گذشت یک هفته از آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ، این رژیم به اهداف خود دست نیافته است و رزمندگان حماس و محور مقاومت دلیرانه و با شجاعت خود را به نزدیک تانک های رژیم اشغالگر قدس می رسانند و آن ها را منهدم می کنند و نزدیک به صد تانک این رژیم در یک هفته گذشته منهدم شده است.

وی عنوان داشت: حمایت ناتو و پنتاگون هم نتوانسته کمکی به این رژیم در جهت رسیدن به اهداف خود بکند و تنها آن ها را در انهدام مدارس، مساجد و بیمارستان و قتل عام زنان و کودکان کمک می کند.

حجت الاسلام کوهی با بیان این که رژیم اشغالگر قدس بازنده این نبرد و جبهه مقاومت و فلسطین پیروز آن خواهد بود، گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با استفاده از امپراطوری رسانه ای اش، روی شکست غیر قابل ترمیم خود سرپوش بگذارد و ابعاد این شکست در روزهای آتی بیشتر خود را نشان خواهد داد.

وی در ادامه به سالروز وفات علامه طباطبایی و روز کتابخوانی اشاره کرد و افزود: علامه طباطبایی یکی از مفاخر کم نظیر عالم اسلام بود و دو ویژگی ایشان یعنی التزام عملی به اسلام و ارادت و مودت به اهل بیت بسیار شاخص بود و تفسیر المیزان از شاهکارهای این شخصیت کم نظیر بود.

امام جمعه تکاب با تاکید بر لزوم اهتمام مردم و مسئولین به کتابخوانی، گفت: به برکت انقلاب اسلامی فضای کتاب و کتاب خوانی در همه شهرها و خیلی از روستا ها فراهم شده است تا مومنین و جوانان به کتاب خوانی و علم توجه کنند و در سایه علم و دانش است که یک مملکت پیشرفت می کند و جامعه ای که علمش پایین باشد سرمایه و ثروتش به چپاول می رود و لذا دین اسلام به این مسئله توجه کرده و توصیه کرده مسلمانان به علم آموزی توجه کنند.

وی تصریح کرد: براساس فرمایشات قرآن و ائمه معصومین باید ملت های اسلامی در سرانه مطالعه در صدر باشند و این قابل قبول نیست که در این مسئله در رده های پایین باشیم و آمارهای موجود در این زمینه برای ایران اسلامی برازنده نیست و این امر اهتمام مردم ومسئولین را می طلبد.

حجت الاسلام کوهی در ادامه با انتقاد از کم توجهی مسئولین به شهرستان تکاب، گفت: تکاب شهرستانی ثروتمند و صاحب سرمایه در عرصه معدن، گردشگری و پوشش گیاهی و دامداری است، اما با وجود همه این ثروت ها در محرومیت است و زیبنده نیست که با این سرمایه جزو شهرهای محروم بماند، مسئولین تلاش های خوبی مسئولین در دوره های مختلف انجام دادند لکن با این همه زحمات این شهرستان کمبودها و نقص های زیادی دارد.

وی افزود: شایسته دولت کنونی نیست که بعد از چند ماه از سفر وزیر میراث فرهنگی به تکاب هیچ خروجی نداشته باشد و مردم تکاب برای میزبانی از وزیر این همه هزینه کردند تا به این شهرستان خدمت شود اما توجهی بدان نمی شود و در بحث زیرساخت ها محروم است؛ زیبنده این شهر نیست که مردم به بیمارستان مراجعه بکنند اما حتی پزشک عمومی هم نداشته باشند و برای دسترسی به پزشک عمومی ساعت ها در نوبت می ایستند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: مدیران کل استان آذربایجان غربی به شهرستان تکاب به عنوان یک فرزند نا تنی نگاه نکنند؛ استان از حقوق دولتی معادن و مالیات این معادن بهره و نفع می‌برد و باید مدیران کل به تکاب توجه کنند. در حوزه راه با وجود تلاش های موجود در یک سال اخیر چندین نفر در جاده های تکاب جان خود را از دست می دهند، آسیب می بینند و مجروح می شوند و لازمه نگاه عادلانه در اولویت بودن شهرهای محروم است.

وی گفت: در بهداشت و سلامت و راه و جاده، تکاب محروم ترین شهر است و در این سال اخیر مسئولین بهداشت و سلامت و راه و شهرسازی به شهرستان سفر نکرده اند و لذا مطالبه ما نگاه ویژه به این شهرستان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha