یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حمایت از فلسطین

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

لندنی ها علیه اسرائیل میلیونی به خیابان ها آمدند

در جریان تظاهرات در لندن برای آتش بس جنگ میان اسرائیل و حماس، ۱۲۶ نفر از معترضان حامی فلسطین دستگیر شدند. در جریان این اعتراضات بیش از ۳۰۰ هزار نفر به خیابان آمده و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار آتش بس فوری و توقف جنایات رژیم صهیونیستی شده بودند. پلیس در توجیه دستگیری گروه های حامی مردم غزه اعلام کرده است که برخی از آنها صورت خود را پوشانده بودند و آتش بازی به راه انداختند. گفته می شود همزمان با این اعتراضات، برخی اعضای گروه راست افراطی و فاشیست نیز به خیابان های لندن آمده و ضمن سردادن شعارهای نژادپرستانه تلاش می‌کردند خود را به «سنوتاف»، سازه‌ای نمادین مقابل ساختمان دفتر نخست وزیر انگلیس که یادآور قربانیان جنگ‌های جهانی است نزدیک کنند، اما با دخالت نیروهای پلیس کار به درگیری کشیده شد. گزارش‌ها حاکیست که این حرکت اعتراضی از سوی تامی رابینسون بنیانگذار یک تشکیلات راست افراطی موسوم به لیگ دفاعی انگلیس برنامه‌ریزی شده است که در چندین نوبت به دلیل جرائم نژادپرستانه بازداشت شده است. براساس گزارش پلیس، ۸۲ نفر از معترضان راست افراطی در مرکز لندن دستگیر شدند.

منبع: ایرنا

اولین چشم جهان پیوند خورد

پزشکان آمریکایی اعلام کردند برای اولین بار در جهان یک بیمار مورد عمل پیوند کامل چشم قرار گرفت و این عمل موفقیت آمیز بوده است.آرون جیمز آمریکایی در ماه می‌ گذشته به صورت کامل از ناحیه چشم پیوند شد؛ اما بینایی خود را به دست نیاورد؛ عملی که برای اولین بار در جهان صورت گرفت. کمی بیش از پنج ماه پس از عمل، عدم رد پیوند نیز یک موفقیت به حساب می‌آید. این آمریکایی دو سال پیش، در هنگام کار کردن، از ناحیه چشم دچار سانحه شد، به طوری که صورتش با سیم برق فشار قوی برخورد کرد. در آن زمان، پیش بینی جراحان برای عمل پیوند چشم او بسیار بدبینانه بود. همسر بیمار: یکی از جراحان به من گفت که او احتمالاً دیگر هرگز صحبت نخواهد کرد، دیگر نمی‌تواند به صورت عادی غذا بخورد و احتمالا مجبور هست با تنفس مصنوعی زندگی کند. این عمل که در ماه می‌گذشته در بیمارستانی در نیویورک آمریکا انجام شد ۲۱ ساعت به طول انجامید. افزون بر چشم چپ و حفره آن، جراحان بینی، لب‌ها و سایر بافت‌هایی که از اهداکننده گرفته شده بود را نیز پیوند زدند. مشکل اصلی پیوند چشم، بازگرداندن انتقال اطلاعات از طریق عصب بینایی است که هم در بیمار و هم در اهداکننده قطع شده است. قبل از آرون جیمز این عمل پیوند روی چند حیوان کوچک آزمایش شده بود. برخی از این حیوانات توانستند بینایی خود را به صورت نسبی به دست بیاورند. ام آرون هنوز نتوانسته است بینایی خود را به دست بیاورد. اما در عین حال، این پیوند زندگی او را تغییر داد.

منبع: شبکه خبر

ایران پیشنهاد تحریم نفت و سلاح به اسرائیل را داد

وزیر امور خارجه ایران درخواست قطع صادرات نفت و سلاح به رژیم صهیونیستی و ارسال دارو و غذا به غزه را از مفاد مهم بیانیه ریاض بیان کرد.امیر عبداللهیان، وزیرامورخارجه کشور در گفت و گو با بخش خبری ۲۱ درباره اجلاس سران کشورهای اسلامی که روز شنبه در ریاض برگزار شد صحبت کردند که در زیر می خوانید :امیر عبداللهیان گفت نشست سران کشورهای اسلامی و عربی، به درخواست جناب آقای دکتر رئیسی که البته از حدود سه هفته پیش این درخواست را داشتند و با کمک مقامات کشور عربستان سعودی و دعوتی که از سران کشورها کردند، امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد. جناب آقای رئیس جمهور علاوه بر سخنرانی شفاف و صریح و منتج به ۱۰ راهکار عملی که در جلسه ارائه دادند، ۹ دیدار نیز با سران کشورها ازجمله رئیس جمهور محترم مصر، ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی، نخست وزیر مالزی و سران کشورهای نیجریه، موریتانی و برخی دیگر از کشورها داشتند. در این دیدارها محور اصلی بحث‌ها متمرکز بود بر مسئله فلسطین و راهکارهای برون رفت از این موضوع و در عین حال حمایت هرچه قوی‌تر از مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری. از روز پنجشنبه همکاران من در ریاض مستقر هستند و تلاش زیادی را با مشارکت چند کشور کردند برای اینکه یک بیانیه قوی در حمایت از فلسطین و توقف نسل کشی در غزه صادر شود. خوشبختانه این بیانیه امروز به اتفاق آراء صادر شد در پایان اجلاس، بیانیه تأکید می‌کند که همه کشورها باید صادرات اسلحه را به رژیم صهیونیستی متوقف کنند، البته درخواست شفاف آقای دکتر رئیسی و برخی از رؤسای کشورها، قطع ارسال نفت و هرگونه کالا به سمت رژیم صهیونیستی و تحریم کالاهای این رژیم بود. همچنین در این بیانیه از شورای امنیت خواسته می‌شود به وظایف خودش عمل کند و در مورد تخریب بیمارستان ها، عدم اجازه ورود دارو، غذا و سوخت به غزه اقدامات مؤثری انجام دهد و از حالت انفعال و بی تحرکی خارج شود. رفع محاصره غزه در بیانیه مورد تأکید قرار گرفته است و همه اتفاق نظر دارند برای اینکه کمک‌های انسان دوستانه به صورت فوری و مؤثر وارد شود. جناب آقای رئیس جمهور هم در سخنان شان به صراحت اعلام کردند روزانه بایستی حداقل ۵۰۰ کامیون کمک در اختیار حدود ۲ ونیم میلیون جمعیت مردم فلسطین قرار بگیرد. درخواست از دادستان دیوان کیفری بین المللی برای شروع تحقیق و همچنین مقابله با موضوع مهاجرت اجباری و کوچ اجباری از دیگر مباحث مطروحه در بیانیه پایانی بود. ما معتقد هستیم که هرچند این اجلاس بسیار دیرهنگام برگزار شد، اما در صورتی که سران کشورهای اسلامی و دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، تلاش لازم را انجام بدهند ما می‌توانیم شاهد توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در این مقطع باشیم.

منبع: شبکه خبر

ایران به کیت تشخیص سرطان روده دست یافت

پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار موفق به ساخت کیت تشخیص سرطان روده شدند که ایران بعد از آلمان دومین کشور سازنده این نوع کیت شد.مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از ساخت کیت تشخیص سرطان روده برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: ایران بعد آلمان دومین کشور سازنده این نوع کیت شد.بر اساس این گزارش، حامد باقری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان، ضمن اشاره به اینکه این شرکت تولیدکننده تخصصی کیت‌های تشخیص سریع است، اظهار کرد: این شرکت کیت‌های تشخیص سریع مختلفی مانند پنل قلبی را برای تشخیص سکته قلبی، پنل عفونی برای تشخیص عفونت معده، هپاتیت و سایر عفونت‌ها تولید می‌کند.مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: کیتی که در نمایشگاه نانو ۱۴۰۲ رونمایی شد، کیت تشخیص سرطان روده است و شرکت ما دومین تولیدکننده این محصول در جهان است؛ این محصول تنها یک نمونه جهانی آلمانی دارد که با توجه به تحریم‌ها وارد ایران نمی‌شود. باقری ادامه داد: سرطان روده سومین سرطان شایع در بین انواع سرطان‌ها و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان است، یکی از فاکتورهایی که شانس درمان را افزایش می‌دهد تشخیص زودهنگام سرطان استوی ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر برای تشخیص این سرطان کولونوسکوپی انجام می‌شود که یک روش تهاجمی گران‌قیمت است و خیلی از افراد حاضر به انجام آن نیستند، خاطرنشان کرد: در حالی که با یک نمونه‌گیری ساده از نمونه مدفوع می‌توان فهمید که فرد به سرطان روده مبتلا هست یا خیر و در صورت مثبت بودن جواب کیت تشخیص، فرد برای کولونوسکوپی معرفی شود. این فعال فناور ادامه داد: این شرکت ۹ محصول دانش‌بنیان دارد که وارد بازار شده است و در آزمایشگاه‌های پاتولوژی و بیمارستان و خانه‌های بهداشت در حال استفاده است. تقریباً ۱۰ درصد بازار را داریم و این محصول نیز مانند سایر محصولات وارد بازار شده است. باقری درباره مزیت این کیت نسبت به نمونه‌های خارجی محصول نیز توضیح داد و گفت: یکی از مزیت‌های رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی هزینه تمام شده پایین‌تر به دلیل دانش فنی آن است.

منبع: شبکه خبر

دختران ایران برابر آرژانتین شکست خوردند

تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران در دیدار برابر آرژانتین متحمل شکست شد تا برای کسب عنوان سومی تورنمنت لهستان جدال دوباره ای با ایرلند داشته باشد.رقابت‌های هاکی روی یخ کاپ توسعه جهانی به میزبانی لهستان با حضور چهار تیم ایران، آرژانتین، ایرلند و کلمبیا در حال برگزاری است که تیم‌ها با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت تیم‌های آرژانتین و کلمبیا برگزار کننده دیدار فینال شدند و ایران و ایرلند هم برای رده سوم مسابقه خواهند داد. تیم ملی هاکی روی یخ دختران ایران که در نخستین دیدار ایرلند را شکست داده بود، در دو دیدار بعدی برابر کلمبیا و آرژانتین مغلوب شدند. ملی پوشان کشورمان در دومین دیدار تکراری برابر آرژانتین شنبه شب به میدان رفتند و ۲ بر یک مغلوب شدند تا از رسیدن به دیدار فینال بازبمانند. بانوان ایران برای کسب عنوان سومی این مسابقات باید یکشنبه شب دیدار مجددی با تیم ایرلند داشته باشند.

منبع: مهر

اینترنت نرمال شد

شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه ای اعلام کرد: وضعیت اینترنت بین الملل با حل مشکل قطعی فیبر نوری نرمال شد.با توجه به پیگیری‌های انجام شده، عملیات اجرایی لازم جهت رفع مشکلات مسیرهای فیبرنوری ورودی از ارمنستان انجام شد و از ساعت ۳۵: ۲۰ تمامی لینک‌های اینترنت بین‌الملل قطع شده، در وضعیت نرمال قرار گرفت. ساعاتی پیش این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود به دلیل قطعی فیبرنوری در خارج از کشور برخی از لینک‌های بین‌الملل ورودی از خاک ارمنستان در ساعت ۱۴:۴۸ دچار قطعی شده است. با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، بالانس پهنای باند روی سایر مسیرها انجام شده و پیگیری‌های فنی لازم جهت رفع خرابی در حال انجام است و متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

نوجوانان ایران شگفتی آفریدند

تیم فوتبال نوجوانان ایران که در جام جهانی با دو غول بزرگ دنیا همگروه است، در نخستین دیدار خود شگفتی اول جام را رقم زد و مدافع عنوان قهرمانی را به زانو در آورد و به برد تاریخی رسید.تیم‌های نوجوانان ایران و برزیل از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه ملی جاکارتا اندونزی با قضاوت «سلوین برون» از هندوراس به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۳ بر ۲ تیم ملی ایران به پایان رسید. رایان ویتور و ابوالفضل زمانی (گل به خودی) گل‌های برزیل و یعقوب براجعه، کسری طاهری و اسماعیل قلی زاده سه گل ایران را در این بازی به ثمر رساندند.

منبع: مهر

رزمایش محافظان دریا آغاز شد

نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد: رزمایش دریایی مشترک با چین موسوم به «محافظان دریا ۲۰۲۳» با تمرکز بر تحکیم همکاری‌های راهبردی میان دو کشور در سواحل بندر «کراچی» در جنوب پاکستان آغاز شد.این رزمایش با هدف افزایش توانمندی برای دفع اقدامات خرابکارانه مانند عملیات ضد زیردریایی و تبادل قابلیت‌های حرفه‌ای میان تفنگداران نیروی دریایی پاکستان و چین برگزار می‌شود. دریا سالار «محمد فیصل عباسی» معاون عملیاتی نیروی دریایی پاکستان طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه رزمایش محافظان دریا گفت: برگزاری این رزمایش تداوم گام‌های جدی دو شریک راهبردی در گسترش مناسبات دفاعی و نظامی است. در این رزمایش کشتی‌های جنگی، تفنگداران و قایق‌های تندرو جنگی چین در کنار نیروهای پاکستانی شرکت دارند. قرار است فرماندهان نیروهای دریایی پاکستان و چین در مرحله پایانی این رزمایش حضور یابند. پاکستان و چین از همکاری های دفاعی، نظامی و امنیتی نسبتا گسترده ای برخوردارند.انجام رزمایش های مشترک نیروی دریایی پاکستان با برخی کشورها، از برنامه های منظم این نیرو است که همه ساله برگزار می شود. چین و پاکستان با داشتن بیش از ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک، مناسبات دفاعی چشمگیری در چند سال اخیر داشته اند و در حال حاضر، پکن بزرگ ترین صادرکننده تجهیزات نظامی به پاکستان است. علاوه بر همکاری های نظامی، دو کشور همکاری های اقتصادی خوبی نیز با یکدیگر دارند، پاکستان اصلی‌ترین متحد چین در میان کشورهای جنوب آسیا است و چین نیز بزرگترین شریک اقتصادی و تجاری این کشور است. چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری پاکستان، در سال‌های اخیر چندین توافقنامه مهم به ویژه در زمینه های عمرانی با پاکستان امضا کرده که قرارداد طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین CPEC شامل احداث فرودگاه در بندر «گوادر»، ساخت چند نیروگاه برق، احداث چند بزرگراه مهم و ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک در زمینه فناوری تولید انرژی برق آبی، تنها بخشی از جمله این همکاری ها است

منبع: ایرنا

خوزستان فشنگ های جنگی کشف کرد

رئیس دادگاه عمومی بخش الوار گرمسیری: ۱۰ هزار فشنگ جنگی با رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستور مقام قضائی کشف و ضبط شد.فرشاد اسدی با اعلام این خبر بیان کرد: پس از کسب اطلاعاتی از ورود یک محموله مهمات جنگی از استان کردستان به خوزستان، دستورات قضائی لازم برای پیگیری موضوع صادر شد. وی افزود: عوامل انتظامی پلیس با شناسایی خودروی حامل مهمات در مسیر ورودی شهر، اقدام به توقیف آن کردند که در بازرسی از این خودرو ۱۰ هزار فشنگ جنگی سلاح کلاشینکف و کلت کمری کشف و ضبط شد. رئیس دادگاه عمومی بخش الوار گرمسیری از توابع شهرستان اندیمشک اظهار کرد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات روانه زندان شد.

منبع: شبکه خبر

اسرائیل به سوریه حمله هوایی کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پاسخ به شلیک گلوله به سمت بلندی‌های جولان، هواپیماهای این رژیم اهدافی را در خاک سوریه هدف قرار دادند.

از خبرگزاری شهاب فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پاسخ به شلیک گلوله به سمت بلندی‌های جولان، هواپیماهای این رژیم اهدافی را در خاک سوریه هدف قرار دادند. رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری از این حملات ادعایی ارائه نکرده است و منابع سوری نیز این خبر را تاکنون رد یا تائید نکرده‌اند. ساعاتی پیش منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در جولان اشغالی سوریه خبر داده بودند. در همین پیوند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب مناطقی را در جنوب لبنان هدف قرار دادند. همچنین طی ساعات گذشته حملات پهپادی نیز به شهرهای حیفا و ایلات در فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

منبع: خبرنگاران جوان

واللا هک شد

تارنمای عبری زبان واللا مدعی شد که هدف حمله از سوی هکرهای وابسته به حماس قرار گرفته و وب سایت آن از دسترس خارج شده است. تارنمای عبری زبان واللا مدعی شد که هدف حمله از سوی هکرهای وابسته به حماس قرار گرفته و وب سایت آن از دسترس خارج شده است. البته جزئیات بیشتری در این باره گزارش نشده است. پیش‌تر نیز کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی هک شده و پرچم فلسطین و شعار آزادی فلسطین بر روی صفحه آن به نمایش درآمده بود. زیرساخت‌های اصلی رژیم صهیونیستی در طول چند ماه گذشته شاهد حملات مداوم سایبری بوده است. در این مدت از سایت‌های نظامی، امنیتی و مدنی رژیم صهیونیستی گرفته تا شرکت‌های بزرگ هاستینگ این رژیم آماج حملات پیاپی قرار گرفته است.

منبع: خبرنگاران جوان

جراحی انتخابات به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری امور حوزه‌های انتخابیه را از شمول جرایم و مجازات پیش‌بینی شده در بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس مستثنی کردند.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه، کلیات و جزئیات طرح اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. در ماده واحده این طرح امده است: به انتهای بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عبارت «ارجاع و پیگیری تقاضاهای مردم به دستگاه های اجرایی و مراجع قانونی و همچنین پیگیری امور حوزه انتخابیه از شمول این حکم مستثنی است. این حکم از زمان تصویب لازم الاجرا است.» اضافه می شود. در بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است که، علاوه بر جرائم مندرج در سایر مواد این قانون، ارتکاب رفتارهای زیر در فضای مجازی یا واقعی جرم محسوب و مرتکب به مجازات درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس و محرومیت از داوطلبی در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم می‌شود ۱- هرگونه خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم رأی یا فعالیت و تبلیغات انتخاباتی مستقیم و غیرمستقیم از طریق توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت‌کننده جنبه انتفاعی داشته باشد، اعطای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اماکن عمومی و مذهبی، هیأت‌ها و امور خیریه، اعطای وام، پاداش و یا امتیازات از زمان ثبت‌نام در انتخابات

منبع: ایسنا

مشکل فیبر نوری مرتفع شد

شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده، عملیات اجرایی لازم جهت رفع مشکلات مسیرهای فیبر نوری در خاک ارمنستان انجام شد و از ساعت ۲۰:۳۵ شنبه‌شب تمامی لینک‌های اینترنت بین‌الملل قطع‌شده، در وضعیت نرمال قرار گرفت. این شرکت عصر شنبه نیز در اطلاعیه‌ای با اشاره‌ به کندی سرعت اینترنت اعلام کرده بود که به‌دلیل قطعی فیبر نوری در خارج از کشور برخی از لینک‌های بین‌الملل ورودی از خاک ارمنستان در ساعت ۱۴:۴۸ دچار قطعی شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha