شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تبریز

حوزه/ اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات آذربایجان‌شرقی امروز در مراسمی معرفی و تحلیف به جای آوردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مراسم معرفی اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان آذربایجان شرقی امروز با حضور موسی خلیل‌اللهی رئیس‌کل دادگستری استان برگزار شد.

در این جلسه، هیأت‌ منصفه جدید پس از دریافت احکام از رئیس‌کل دادگستری استان، سوگند یاد کردند.

موسی خلیل‌الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی در مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت منصف مطبوعات استان، اظهار داشت: اعضای هیئت منصفه مطبوعات به عنوان نمایندگان افکار عمومی در جهت تأمین امنیت روانی جامعه هستند و از همکاری‌ها و تلاش‌های این هیئت در پیشبرد اهداف دستگاه قضایی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌ سید علی فقیه (مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، نماینده روحانیون)، حسن فرهودی‌نیا (استاد دانشگاه و وکیل)، صمد عزیزی (مسئول دفتر نمایندگی شورای نگهبان در استان و از جامعه حقوقدانان)، وحید زینالی(سرپرست خبرگزاری فارس در آذربایجان‌شرقی و رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان و روزنامه‌نگار و نماینده مطبوعات)، نسرین پیرسمساری(استاد دانشگاه و فعال فرهنگی و نماینده بانوان)، عاشور اکرمی (استاد دانشگاه و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی)، روح‌اله رشیدی(عضو شورای شهر تبریز)، جواد احمدیان(پزشک)، اسماعیل رحیمی‌نژاد، علی بابایی، مجتبی نظری، سیدمسعود نقیب (مدیر مسئول و نویسنده)، حسین قربانی و سعید جلالی به عنوان اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان معرفی شدند.

بر اساس قانون مطبوعات اعضای هیأت منصفه دادگاه مطبوعات باید از اقشار مختلف جامعه از قبیل روحانیون، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، بسیجیان، وکلای دادگستری، دبیران و آموزگاران، بازاریان و اصناف، کارمندان، کارگران، کشاورزان و هنرمندان انتخاب شوند.

بر پایه این گزارش، اعضای هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در تهران ۲۱ نفر و در مراکز استان‌ها ۱۴ نفر است که برای رسمیت پیدا کردن جلسات دادگاه مطبوعات باید حداقل هفت نفر از آنان در جلسات دادگاه حضور یابند.

گفتنی است اعضای هیئت‌ منصفه مطبوعات هر ۲ سال یک بار برای تعیین اعضای هیأت‌ منصفه در تهران به دعوت رئیس قوه قضائیه یا نماینده وی و با حضور خود یا نماینده، همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و در مراکز استان به دعوت نماینده ریاست قوه قضائیه که همان رئیس‌کل دادگستری استان است و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای اسلامی شهر مرکز استان، رئیس سازمان تبلیغات و امام جمعه مرکز استان یا نماینده وی تشکیل می‌شود.

چنانچه به هر دلیلی اعضای هیئت‌ منصفه به ۱۰ نفر یا کمتر برسد، هیئت‌ مذکور در این ماده موظف است، ظرف یک ماه تشکیل جلسه داده و نسبت به تکمیل اعضای هیئت‌ منصفه اقدام کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha