جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
نمایشگاه

حوزه/ مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از برپایی دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن اکبری شاهرودی در نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی که در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قریب به ۳۰ سال فعالیت تخصصی علمی مخصوصا در عرصه فقه معاصر و پژوهش‌های فقهی دارد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز توانسته‌ است جزو موفق‌ترین مراکز فقهی باشد، مطرح کرد: این مرکز با تدبیر و مدیریت آیت الله فاضل لنکرانی به یک مرکز برتر تخصصی در جهان اسلام و شیعه تبدیل شده است.

مدیر دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی با بیان اینکه نهادها و مراکز پژوهش‌ محور از ظرفیت این مرکز بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: گروه‌های مختلف فقهی در این مرکز فعال و قریب به ۵۰ تفاهم نامه با مراکز و نهادهای اجرایی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه رصد نیازهای حکومت یکی از رویکردهای مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: پس از رصد این نیازها، با استفاده از ظرفیت پژوهشگران به دنبال رفع نیازها هستیم.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه سال گذشته نخستین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، تصریح کرد: این نمایشگاه مورد تمجید علما، مراجع و بزرگان حوزه علمیه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه تمام نهادهای علمی و فقهی گردهم آمدند، یادآور شد: در این نمایشگاه این مؤسسات نقایص و موازی‌کاری‌های خود را متوجه می‌شوند.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه استقبال مطلوبی از سوی علما، اساتید، طلاب و بانوان محقق صورت گرفت، ابراز کرد: ثبت نام دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی از ۲۴ الی ۳۰ آبان‌ماه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرم‌های ثبت نام در سایت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) موجود است، بیان کرد: افرادی که شرایط لازم برای حضور در نمایشگاه را داشته باشند تا ۱۰ آذرماه مشخص خواهند شد.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه افتتاحیه نمایشگاه در تاریخ پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه همزمان با هفته پژوهش انجام خواهد شد، اظهار داشت: این نمایشگاه تا ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه ۲۵ آذرماه را به بانوان فقه پژوه اختصاص دادیم، عنوان کرد: در روز یک شنبه همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) نمایشگاه تعطیل خواهد بود و ادامه بازدیدها از روز دوشنبه خواهد بود.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه از تمام مراکز پژوهشی و دانشگاهی دعوت می‌کنیم که از فرصت این نمایشگاه بهره‌مند شوند، مطرح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر نهادها هم می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کرده و با خدمات طلاب و روحانیت آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه در هر روز نمایشگاه پس از نماز مغرب و عشاء نشست رونمایی و یا معرفی اثر جدید را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: پیش بینی بر این است که در نمایشگاه دوم بیش از ۴۰ مؤسسه شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدی US ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    بسیار عالی
  • ناصر الدین IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    سال گذشته در این نمایشگاه شرکت کردم. انصافا قابل تمجید و تحسین بود. امیدوارم امسال پر بارتر از سال گذشته باشد