جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
تصاویر/ نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت:  از جمله مهمترین ویژگی‌های یک بسیجی از دیدگاه قرآن، قدرت ایمان و اخلاص و انگیزه در عمل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به هفته بسیج اظهار، داشت: اصحاب حضرت ابا عبدالله(ع) دارای ویژگی‌هایی بودند که در سرزمین کربلا و روز عاشورا از ولایت دفاع کردند و در این راه جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به شهادت رسیدند که همان اوصاف و ویژگی‌های قرآنی بسیج است که او را امروز ولایت مدار بار آورده است.

وی ادامه داد: اوصاف دینی و الهی در بین جوانان موجب جمع شدن بسیجی‌ها به دور حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری شده و باعث شد بسیجی به امر حضرت امام(ره) در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت کرده و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راه اسلام و قرآن و ولایت به شهادت برسد.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: امروز بسیجی در ادامه راه همان شهداء در جبهه علم و تکنولوژی و فن‌آوری و صنعت و کشاورزی، با استکبار جهانی مبارزه می‌کند و در این راه شهدایی هم تقدیم انقلاب کرده، که یک نمونه‌ از آن شهید فخری زاده است که خواب را بر چشم سران اسرائیل حرام کرده بود.

وی با بیان اینکه از جمله مهمترین ویژگی‌های یک بسیجی از دیدگاه قرآن، قدرت ایمان و اخلاص و انگیزه در عمل است، گفت: بر خلاف دنیای امروز که تکیه‌گاهش ثروت، قدرت، نیرو، اطلاعات، تخصص، تکنولوژی و حمایت دیگران است، بسیجی کسی است که همه اینها را در کنار ایمان، اخلاص، نشاط و انگیزه در عمل، تحصیل می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: بسیجی اگر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت می‌کند، در واکسیناسیون کل کشور، در کنار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد، در فصل درو گندم، در کنار کشاورز حضور پیدا می‌کند، بعد از جهاد سازندگی، بسیج سازندگی را تشکیل داده و در طرح‌های محرومیت‌زدایی وارد میدان می‌شود و در جنگ نرم با تشکیل کلاس‌های عقیدتی و بصیرتی حلقه‌های صالحین، در مقابل شبهات دینی، بصیرتی و سیاسی دشمن می‌ایستد، از روی اخلاص است.

وی عنوان کرد: امروز نیز در غزه وقتی در اثر جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی، بچه‌ها قتل عام می‌شوند، پدر، مادر و برادر همان بچه او را در دست می‌گیرد و در مقابل رسانه‌ها خدا را شکر می‌کند که بچه‌ او در راه اسلام به شهادت رسیده است، یقینا رژیم اشغالگر قدس به سزای عمل خود خواهد رسید، چون این وعده‌ الهی است.

امام جمعه ماکو تأکید کرد: امروز کل مردم جهان تصمیم گرفته‌اند تا در دفاع از کودکان مظلوم فلسطین در روز شنبه در راهپیمایی و تجمع شرکت کرده و حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه، به گوش جهانیان و مجامع بین المللی رسانده و نفرت و انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام نمایند، ان‌شاءالله مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان ماکو نیز به همراه تمامی مردم جهان در این راهپیمایی و تجمع شرکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امروز اگر مسئول و کارمند یک اداره و سازمانی با فرهنگ بسیجی و انگیزه خدمت به مردم در آن اداره حضور پیدا کند، باعث می‌شود تا با شور و شوق و اشتیاق کار کند و هدفش انجام خدمت به مردم باشد و لذا در خدمت رسانی کوتاهی نخواهد کرد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha