دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام زاهدی‌پور گفت: امروز بسیج در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ جهانی است و این از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرمدره با بیان اینکه لطیفه بی‌مزه زیان‌ده بودن خودروسازان، با مقایسه قیمت کارخانه با بازار آزاد، محصول سهامدار بودن دولت در خودروسازی و از سوی دیگر غیررقابتی بودن آن است، اظهار داشت: افزایش افسار گسیخته قیمت مواد غذایی در بازار نیز از جمله تورم ۳۵۰ درصدی گوشت در کمتر از سه سال، به هیچ وجه قابل تحمل برای مردم عادی نیست.

وی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل اساسی گرانی، نگاه مقایسه‌ای به اقتصاد است، گفت: بعضی از مسئولان به دلیل درک نکردن وضعیت اقتصادی مردم، تنها راه صرفه‌جویی و مبارزه با قاچاق را علت گرانی کالاها و محصولات، آن هم با نگاه به کشورهای توسعه یافته می‌دانند.

امام جمعه خرمدره، با یادآوری اینکه چنین مسئولانی نه شناخت درست از اقتصاد دارند و نه شناخت درست از وضعیت اقتصادی جامعه، تصریح کرد: بارها گفته‌ایم که افزایش پلکانی قیمت سالانه انرژی مانند بنزین و البته متناسب با واقعیت‌های کشور ایران و نه اروپا، در کنار ارائه خدمات حمل و نقل و یارانه‌های عایق‌سازی گرمایشی و سرمایشی خانه‌ها، تنها راه کنترل مصرف انرژی با رویکرد مدیریت اقتصاد کشور است.

وی افزود: دولت باید در کنار خدمات و اقدامات زیربنایی فراوان، چاره‌اندیشی اساسی برای کنترل گرانی داشته باشد، البته اولاً نباید خود عامل گرانی باشد، همچنین شرکت‌های دولتی که ضرورتی برای دولتی بودن یا سهامدار بودن دولت در آن وجود دارد نیز باید به بخش خصوصی واگذار و زمینه رقابت نیز ایجاد شود.

حجت الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به ورود حشدالشعبی و انصارالله یمن به مبارزه با رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: ورود حشدالشعبی و انصارالله یمن به مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل نشان‌دهنده این است که مقاومت به یک قدرت بدون مرز تبدیل و همین موجب سردرگمی و سرگردانی هر چه بیشتر صهیونیست‌ها شده است.

وی با گرامی‌داشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با پرستاری بیماران و اسرای کربلا، نهضت کربلا را حفظ کرد و هویتی متمایز و متعالی به پرستاری داد، از این جهت است که الگوی متعالی پرستاران محسوب می‌شود، این بُعد از شخصیت حضرت زینب (س) برخاسته از عقیله بودن و عالمه بودن ایشان به علم لدنی الهی است.

امام جمعه خرمدره، همچنین با یادآوری فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج، ابراز کرد: بی‌تردید تشکیل بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکات و الطاف جلیه خداوند بود که بر ملت ایران و انقلاب اسلامی ارزانی شد، امروز بسیج در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ جهانی بوده و این از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش بی‌وقفه دشمنان ایران برای مشارکت‌سوزی در انتخابات، نشان از اهمیت بالا و ثمربخش بودن انتخاب مردم دارد، بیان کرد: مشارکت گسترده در انتخابات، ضمن آنکه پشتوانه مردمی نظام بوده و موجب ناامیدی دشمن است، نشان از فهم و شعور سیاسی جامعه دارد.

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه افزایش ۵۰ درصدی داوطلبان ثبت‌نام کننده برای انتخابات نشانه خوبی از شور و هیجان انتخاباتی است، گفت: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، «امنیت، مشارکت، سلامت، و رقابت» چهار رکن اصلی انتخابات مطلوب بوده و متولیان انتخابات در هر سطحی باید با پاسداری همه جانبه از این ارکان در کنار «جذب حداکثری و دفع حداقلی»، به چشم‌انداز یک انتخابات پرشور، سالم، رقابت‌آمیز، امن و ایمن و سالم و قابل اعتماد کمک کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha