سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک با اشاره به حوادث این روزهای جهان اسلام، گفت: زینب کبری (س) الگوی مقاومت در برابر مستکبران زمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام صبوری در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی به بررسی راه های درمان قساوت قلب در روایات معصومین (ع) پرداخت.

امام جمعه کهک شناسایی و پرهیز از عوامل به وجود آمدن قساوت را اولین راه درمان آن دانسته و خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، گناه و معصیت یکی از مهمترین عوامل به وجود آمدن قساوت قلب است که امیرالمومنین (ع) در این باره فرمودند:« و ما قست القلوب الا لکثره الذنوب»؛ و دلها سخت نگردد مگر به خاطر زیادی گناهان.لذا اولین و مهمترین درمان قساوت عبارت است از توبه حقیقی و فاصله گرفتن از گناهان.

وی افزود: در روایت دیگری از پیامبر اعظم (ص) به پنج راه درمان دیگر برای قساوت اشاره شده است؛ آن حضرت خطاب به امیرالمومنین (ع) فرمودند:

یا علیّ! و خمسة تجلو القلب و تذهب القساوة: مجالسة العالم، و مسح رأس الیتیم، و کثرة الاستغفار بالأسحار، و السهر الکثیر، و الصّوم»؛ ای علی جان! پنج چیز دل را صفا می دهد و سختی قلب را برطرف می کند: همنشینی علما،دست نوازش بر سر یتیم کشیدن، استغفار نیمه شب، کم خوابیدن در شبها و روزه.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز کتابخوانی و اهمیت بهرمندی از کتابهای خوب در زندگی، همگان را به کتابخوانی و تشویق دیگران به خواندن کتاب دعوت کرد.

وی در ادامه با گرامی داشتن یاد و نام علامه طباطبایی (ره) در سالروز وفات ایشان، کتاب سنن النبی (ص) را از تالیفات مفید این عالم بزرگ دانست.

امام جمعه کهک در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته، فرمان امام خمینی (ره) در ۵ آذرسال ۵۸ در تشکیل بسیج مستضعفین را سرآغاز حرکتی بزرگ و اساسی در کشور دانست و افزود: اقدامات کوبنده نیروهای مقاومت در لبنان، یمن و عراق در مواجهه با رژیم صهیونیستی نشان دهنده صدور تفکر بسیج در سطح جهان امروز است.

حجت الاسلام صبوری در پایان خطبه های نماز جمعه با اشاره به میلاد مسعود زینب کبری (س) ایشان را الگوی مقاومت در برابر مستکبران زمان دانست و افزود: مقاومت جانانه مردان، زنان و کودکان فلسطینی در برابر جنایات وحشیانه صهیونیستها نشان می دهد که امروز مسلمانان و مستضعفین عالم به خوبی دریافته اند که تنها راه پیروزی در برابر مستکبران و زورگویان عالم این است که حسینی بجنگند و زینب گونه مقاومت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha