پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
سپاه

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان گفت: امسال تعداد ۱۶ هزار نفر از مردم و اقشار مختلف جامعه به اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، کامران کرمی معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقابل جریان حق که مردم را به سمت خوشبختی و جریان باطلق به سمت گمراهی و ضلالت هدایت می‌کند از ابتدای خلقت انسان و هدایت او توسط انبیا و بعد از پیامبر اسلام وجود داشته است.

وی ادامه داد: خون امام حسین علیه السلام نقطه عطفی شد برای مقابله با ظلم و برپایی حق که انقلاب اسلامی در این راستا شکل گرفت اما دشمنان اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جهت سرکوبی این نظام بر حق هربار فتنه‌ای در کشور برپا کردند.

کرمی عنوان کرد: اولین فتنه جنگ تحمیلی ۸ سال این فتنه به طول انجامید اما به رهبری امام و خون شهدا نتوانستند یک وجب از خاک کشور را تصاحب کنند؛ بعد هم فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۴۰۰ و ۴۰۱ را برنامه‌ریزی کردند اما با شکست مواجه شدند.

وی ادامه داد: امروز جنگ بسیار خطرناک تحت عنوان جنگ ترکیبی یا هیبریدی که دغدغه مهم رهبر انقلاب است،جنگی است که همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اطلاعاتی را در بر می‌گیرد و متأسفانه قشری که مخاطب این جنگ است جوانان و نوجوانان درواقع دهه دوم و سوم به بعد انقلاب هستند .

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان گفت: بستر این جنگ فضای مجازی است که نقش اصحاب رسانه به عنوان افسر خط مقدم این جنگ بسیار مهم است و اهرم‌های این جنگ دروغ‌پروازی، شایعه پردازی، تحریم و صدها تکنیک دیگر است.

وی افزود: گستره و شدت این جنگ به حدی است که به راحتی سیاه را به جای سفید، کاه را جای کوه، قهرمان را به جای جنایتکار و جنایتکار را به جای قهرمان، جلاد را به جای شهید و شهید را به جای جلاد به کار می‌برند لذا یکی از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب این جنگ است که در سخنرانی‌هایشان با عناوین مختلف اعم از جنگ فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم از این جنگ یاد کردند.

کرمی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند به خوبی با این جنگ مقابله کند و مورد تایید همه بزرگان نیز است موضوع اعزام جوانان و نوجوانان به مناطق جنگی در جنوب و غرب کشور است، گفت: راهیان نور بهترین بستر جهاد تبیین است چراکه امروز دشمن به دنبال تحریف دفاع مقدس است و نمی‌خواهد جوانان ما با مفاهیم دفاع مقدس به خوبی آشنا شوند و آن را به نسل بعدی منتقل کنند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف ما از اعزام به مناطق جنگی و عملیاتی آشنایی و اُنس جوانان با روحیه ایثار و جهاد و شهادت‌طلبی رزمندگان ما است.

وی ابیان کرد: موضوع راهیان پیشرفت در کنار این امر مدتی است که در دستور کار قرار گرفته است اما باز هم دشمن به دنبال انکار و حتی کوچک‌انگاری دستاوردهای انقلاب اسلامی است و ایجاد ناامیدی و یاس در بین جوانان است لذا اعزام جوانان و نوجوانان به مراکز علمی و صنعتی یکی از راه‌های از بین بردن ناامیدی در جامعه است که در کنار اجرای برنامه راهیان نور انجام می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان با بیان اینکه همانند هرساله سهمیه‌ای جهت اعزام راهیان نور به استان همدان اعلام شده است، گفت: امسال تعداد ۱۶ هزار نفر از مردم و اقشار مختلف جامعه به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

وی تأکید کرد: نخستین اعزام مربوط به دانش‌آموزان است که از ۲۸ آبان ماه سال جاری با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد و برنامه‌ریزی شده تا بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان در بازه زمانی ۲۸ آبان ماه تا نیمه آذر در مناطق جنگی و عملیاتی واقع در جنوب و غرب کشور جهت بازدید حضور داشته باشند و مابقی به اقشار فرهنگیان، پزشکان، اساتید دانشگاه و غیره اختصاص دارد.

وی افزود: در هر اتوبوس یک نفر روحانی، یک نفر راوی، یک نفر نیروی تأمین، دو نفر فرهنگی و یک نفر از طرف بسیج حضور خواهند داشت و هر کاروان از مناطق عملیاتی والفجر۸، کربلای۴، شلمچه و معراج شهدا سد کرخه با عنوان راهیان پیشرفت بازدید خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha