جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
ب

اختتامیه دوره‌های آموزشی شعب موسسه امیرالمومنین(ع) با رویکرد آسان سازی قرآن و نهج البلاغه و دفاع از کودکان مظلوم غزه در تالار فیض دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم اختتامیه دوره‌های آموزشی شعب موسسه امیرالمومنین(ع) با رویکرد آسان سازی قرآن و نهج البلاغه و دفاع از کودکان مظلوم غزه امشب با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، نماینده ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل، شهردار کاشان و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی در تالار فیض دانشگاه کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در این مراسم با بیان اینکه باعث افتخار است کودکان خردسال تربیت شده موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان، با کلمات بسیار استثنایی و ارزنده امیرالمومنین(ع) آشنا می‌شوند، اظهار داشت: ان‌شاءالله این کودکان ضمن آشنایی با شیرینی کلام امیرمومنان(ع) در آینده نهج‌البلاغه‌ای بار خواهند آمد.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: گرچه بچه‌ها به خاطر کار بزرگی که می‌خواهند انجام بدهند ترس دارند، ولی با یاری جستن از خداوند متعال از طریق حکمت نهج البلاغه می‌توانند کارهای بزرگی را بدون دلهره انجام دهند.

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر موسسه فرهنگی، قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان نیز در ابتدای این مراسم ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده، با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) می‌فرماید برای جوانان و نوجوانان سرمایه گذاری کنید، اظهار کرد: موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان با ۶ شعبه در کاشان، آران و بیدگل و راوند بالغ بر۴۰۰ نفر خردسال را تحت تربیت امور قرآنی و نهج البلاغه دارد.

حجت الاسلام حسن زاده به فعال بودن سه مدرسه جنت دخترانه و پسرانه با رویکرد قرآن و نهج البلاغه در کاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان تنها مجموعه‌ای که با رویکرد نهج البلاغه کار می‌کند، مدارس جنت تحت پوشش این موسسه می‌باشد.

وی با بیان اینکه کتاب صوتی و تصویری نقل و نبات کار حفاظ نهج البلاغه موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان می‌باشد، خاطرنشان کرد: برنامه حکمتانه و انیمیشن بچه‌های رسانه این موسسه قابلیت پخش شدن در رسانه ملی را دارد.

مدیر موسسه فرهنگی، قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان حفظ کردن ۲۰ موضوع حکمت نهج البلاغه سالانه در مدارس جنت در هر پایه را از دیگر فعالیت‌های این موسسه عنوان کرد و یادآور شد: به هر میزان آموزش و پرورش در زمینه خردسالان و نونهالان با رویکرد قرآن و نهج البلاغه سرمایه گذاری کند، ضرر نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان بتوانیم رویکرد مدارس جنت موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان را به عنوان الگوی دیگر مدارس کشور قرار دهیم.

اجرای انیمیشن حکمتانه نهج البلاغه توسط کودکان خردسال، مسابقه، پخش کلیپ و تجلیل از نونهالان قرآنی و دانش آموزان مدارس جنت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha