پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کتاب فاطمه از نگاه علی

کتاب فاطمه از نگاه علی (سلام الله علیهما) نوشته محمد محمدیان به ابعاد مهمی از سیره و سبک زندگی نورانی صدیقه کبری(س) پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به روال مناسبت های پیشین، در ایام سوگواری سیده زنان عالم حضرت فاطمه زهرا(س) نیز نیم نگاهی انداخته ایم به برخی از کتب منتشر شده درباره سیره و سبک زندگی ام ابیها(س) که به تدریج به معرفی آن ها در چنین ایامی می پردازیم.

در کتاب فاطمه از نگاه علی (سلام الله علیهما)، نویسنده اثر محمد محمدیان در آغاز به بیان علل نامیده شدن آن بانوی بزرگ به فاطمه(س) و معنای این اسم پرداخته شده و محبوبیت ایشان نزد خداوند متعال بیان شده است، آن گاه به سروری ایشان نسبت به همه زنان جهان در این جهان و جهان باقی اشاره شده و محوریت خشم و رضای خداوند متعال در خشم و رضای فاطمه زهرا(س) برجسته شده و ابعادی از پاکی، طهارت ظاهری و معنوی، عفت، حیاء، عصمت، عبادت و علم ایشان بیان شده است.

نگارنده همچنین از منظر امام علی(ع) به معرفی شخصیت همسر گرامی ایشان پرداخته و چگونگی ازدواج آن دو با هم و نیز گوشه‌هایی از زندگانی آن دو در کنار هم را توصیف نموده است. نویسنده در همین زمینه به برخی از صفات فاطمه زهرا از زبان امام علی مانند تلاش و زحمت او در خانه، قناعت و زهد وی، مظلومیت و حقانیت ایشان، روابط صمیمی ایشان با امیرالمؤمنین در منزل و مصایب ایشان اشاره نموده و چگونگی رحلت و شهادت آن بانوی بزرگ را از زبان امام علی بیان کرده است.

نویسنده معتقد است برای ترسیم چهره ملکوتی دُخت گرامی رسول الله(ص) و تبیین ابعاد شخصیت بی‌نظیر زهرای اطهر(س) کسی بهتر از همسر وی، امیرالمومنین(ع) نمی‌تواند لب به سخن بگشاید. امیرالمومنین(ع) از عمق ایمان و صفای دل فاطمه (س) خبر داشت و اوج گرفتن وی را در آسمان معرفت شاهد بود و از تلاطم امواج محبت در سینه دریایی زهرا حکایت‌ها داشت. امیرالمومنین(ع) عظمت روح زهرا را می ‌شناخت و تعظیم ملائکه بزرگ الهی را مشاهده کرده بود و بر خود می ‌بالید که همسری همچون زهرا (س) دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha