چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
سیزدهمین  جلسه اخلاق و نشست شورای اداری مدیریت حوزه خواهران یزد در سال 1402

حجت الاسلام و المسلمین کارگر با اشاره به نقش تربیتی مادران، گفت: بانوان باید بحث‌های تربیتی حضرت زهرا(س) را سر لوحه خود در بحث تربیت فرزند قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد صبح امروز در سیزدهمین جلسه اخلاق و نشست شورای اداری مدیریت حوزه خواهران یزد در سال ۱۴۰۲، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه، اظهار داشت: ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) را به همه شیعیان و دوستداران حضرت تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم مشمول دعای حضرت قرار گیریم و با عنایت ایشان بتوانیم وظایف و مسئولیت‌هایی که در عرصه اجتماع و به‌خصوص در حوزه‌های علمیه داریم را به نحو احسن انجام دهیم.

وی افزود: یکی از چیزهایی که می‌توان از این بانوی بزرگوار آموخت و در زندگی خود سرلوحه قرارداد بحث‌های تربیتی است که حضرت زهرا(س) در زندگی خود انجام می‌دادند و می‌تواند به ما در مسیر زندگی کمک فراوانی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر خاطرنشان کرد: از جمله مسائل تربیتی اهمیت قضاوت در میان کودکان است که می‌شود در این زمینه به روایتی از کتاب بحارالانوار ج ۴۵ ص۱۹۰ اشاره کرد که رسول گرامی اسلام(ص) درباره مسابقه خطاطی به امام حسن و امام حسین(ع) سفارش فرمودند که هر کس خط او زیباتر باشد او قوی‌تر است، بنابراین هر کدام از این دو بزرگوار خط زیبایی را نوشتند و رسول خدا درباره خطاطی ایشان قضاوتی نفرمود و ایشان را جهت قضاوت پیش مادرشان حضرت زهرا(س) فرستادند تا نگرانی در قضاوت را با عاطفه مادری ایشان جبران شود.

وی ادامه داد: وقتی حسنین به محضر مادر خود مشرف شدند و درخواست قضاوت در این زمینه را داشتند، حضرت زهرا(س) با خود می‌گفتند: انا ماذا اصنع و کیف احکم بینهما؟ من چه می‌توانم بکنم و چگونه میان دو کودک خود داوری کنم؟ که در نهایت این قضیه را به تلاش خود فرزندان ارتباط دادند و فرمودند : "یا قرتی عینی انی اقطع قلادتی علی راسکما و انشر بینکما جواهر هذه القلادة فمن اخذ منها اکثر فخطه احسن و تکون قوته اکثر" ای نور دیدگانم من دانه‌های این گردند بند را با پاره کردن رشته آن بر سر شما میریزم و میان شما دانه‌های گردنبند را پخش می‌کنم و هر کدام از شما دانه‌های بیشتری را بگیرد خط او بهتر و قدرت او بیشتر است، لذا ایشان نگرانی‌هایی که در مورد قضاوت در خطاطی فرزندانش بود را با این تدبیر حکیمانه بر طرف نمود و باعث دلشکستگی فرزندان خود نشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: این نوع رفتارهایی که بیانگر تدبیر حضرت می‌باشد می‌تواند به وضوح در زندگی شخصی ما کارگشا باشد و قطعا گفتار، رفتار و کردار حضرات معصومین(ع) ما را می‌تواند به راه سعادت سوق دهد، بنابراین آگاهی درباره شخصیت حضرت زهرا(س) در همه ابعاد زندگی ایشان لازم است و می‌تواند برای ما و زندگی و مسیری که می‌پیماییم راهگشا باشد و در این ایامی که در پیش داریم بتوانیم آگاهی و دانش خود را در باره شخصیت ایشان افزایش داده و آن دانسته‌ها را در زندگی خود بکار بندیم.

در ادامه این جلسه ضمن مرثیه سرائی، هر کدام از معاونین به مسائل روز مدارس استان پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند و این جلسه با تصویب چند مصوبه به پایان رسید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha