سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
مهدی منصوری

حوزه/ حاج مهدی منصوری از کم کاری در معرفی نهج البلاغه به مردم انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حاج مهدی منصوری شامگاه دوشنبه در جمع مردم بندر دیّر، اظهار کرد: نهج البلاغه کتاب قانون، اخلاق، سیاست، قضاوت، عدالت، تفسیر قرآن و اقیانوس بیکران و داروخانه بسیار بزرگی است که هزاران هزار دارو برای پیشگیری و درمان دردهای بشریت دارد.

وی افزود: ۴۳ سال است که با نهج البلاغه انقلاب کرده ایم اما متاسفانه امروز در حوزه های علمیه، دانشگاه ها و سیستم مدیریتی ما آن طور که باید و شاید از نهج البلاغه خبری نیست، در صورتی که نهج البلاغه کتاب معاش و معاد و دنیا و آخرت است.

منصوری بیان کرد: جوانان اگر می خواهند پولدار شوند و اقتصادشان شکوفا و اعتقاداتشان بارور شود و اعتمادشان به هم نریزد باید با نهج البلاغه رفیق شوند.

وی با اشاره به راه اندازی کانال نهج البلاغه در فضای مجازی به چهار زبان فارسی، عربی،انگلیسی و آذری، گفت: تاکنون از طریق همین کانال ها ۱۵ نفر شیعه شده اند و ۵۴ نفر از وهابی ها هم جذب و عضو کانال عربی نهج البلاغه شده اند.

این مداح اهل بیت(ع) افزود: وقتی در انگلستان و آمریکا صدای امیرالمومنین(ع) را به زبان انگلیسی ترجمه می کنیم ۵۰هزار جوان غیرمسلمان کلام نهج البلاغه را گوش می دهند، چون این کتاب کرامت، فطرت و انسانیت است.

منصوری با بیان اینکه دیگران بهتر از ما از علی(ع) را می شناسند، خاطرنشان کرد: امروز سازمان ملل متحد نامه ۵۳ نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) را که هزار توصیه به یک رهبر و مسئول و حاکم دارد را به عنوان منشور برقراری یک حکومت مردم سالاری و دموکراسی معرفی کرده است.

وی افزود: دیگران به خاطر کم کاری های ما و نرساندن صدای امیرالمومنین(ع) به گوش مردم و آشنا نکردن دنیا با معارف وی، سخنان حکیمانه و عالمانه و به روز و ارزشمند و بی نظیر و علمی و تاریخی او را به عنوان سخنان پروفسور و دانشمندان و محققان خودشان ثبت می کنند.

منصوری با تاکید براینکه از اکنون سرباز نهج البلاغه شویم، عنوان کرد: ما هنوز این گوهر گرانبها را نشناخته ایم و خوب به جوانان معرفی نکرده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha