پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
احمدیان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری سومین کنگره شعر «مادر خوبی‌ها» خبر داد و اعلام کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق سایت mrsalat.ir ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان ظهر امروز در نشست خبری کنگره ملی شعر «حضرت مادر» با اشاره به این که در این کنگره با سه مفهوم ادبیات، شعر و مادر ارتباط داریم اظهار داشت: خداوند از ابزار بیان برای معجزه آخرین پیامبر، استفاده کرد و قرآن کریم بزرگ‌ترین معجزه الهی است که تاکنون برای بشر باقی مانده و خداوند برای اثبات رسالت از قرآن کریم استفاده کرد.

وی افزود: این نشان دهنده جایگاه بیان و ادبیات است و نشان از جایگاه رفیع آن دارد، هم چنین شعر نیز در بین ادبیات جایگاه خاص خود را دارد و به جهت این که شعر مسئولیت و شأن بالاتری دارد به تبع آن وظیفه سنگین تری نیز دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تأکید بر این که یکی از جنبه های خاص شعر، رسانه بودن آن است، تصریح کرد: بادوام ترین جلساتی که رهبر انقلاب با هنرمندان دارند جلسات شعر است که این نشان دهنده جایگاه رفیع شعر و شعرا در فرهنگ ایرانی اسلامی است.

وی در ادامه به بیان اهمیت نقش و جایگاه زن و مادر به عنوان یکی از مهم ترین ارکان جامعه پرداخت و گفت: مادران تاریخ سازان جامعه بشری هستند، از بین مادران برخی از آنها نقش پررنگ تری بازی کردند، از جمله مادران ائمه اطهار، به عنوان مربیان امامان که وظیفه تربیت هادیان جامعه را برعهده داشته اند که شاخص ترین آنها حضرت زهرا(س) است که در واقع مادر همه ائمه و تشیع و مادر همه خوبی ها است.

حجت‌الاسلام احمدیان تجلیل از مقام مادر به ویژه تجلیل از مقام حضرت زهرا(س) و همچنین مادر امام زمان(عج) را از اهداف اصلی این کنگره عنوان کرد و ادامه داد: در این کنگره با ابزار بیان و شعر در جهت بالا بردن معرفت و فرهنگ اسلامی از مقام شامخ مادران به ویژه مادر خوبی ها حضرت فاطمه(س) و مادر امام زمان(عج) حضرت نرجس خاتون(س) استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: کنگره ملی شعر آیینی مادر خوبی ها در سال ۱۴۰۰ توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان شکل گرفت و در سال اول با ارسال ۴۰۰ اثر از ۹۰ شاعر این کنگره به صورت ملی برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدیان همچنین از رونمایی کتاب گزیده اشعار کنگره ملی شعر در سال ۱۴۰۱ نیز خبر داد و افزود: در سال گذشته آثار ۱۵۰ شاعر به دبیرخانه ارسال شد و گزیده آثار آن نیز رونمایی خواهد شد و امسال نیز برای سومین دوره این کنگره برگزار می شود و فراخوان آن همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) بوده و اختتامیه آن نیز مصادف با سالروز ولادت حضرت خواهد بود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اضافه کرد: در این دوره از برگزاری کنگره یک بخش ویژه تدارک دیده شده است که شامل تجلیل از شاعر آیینی کشور «عباس شاه زیدی» معروف به خروش اصفهانی و از طلاب اصفهان و از اساتید برجسته شعر آیینی است که برگزیده ۲۲۰ کنگره شعر کشوری و داور بیش از ۲۷۰ کنگره و جشنواره شعر کشوری بوده است.

در این نشست مهدی پایون، رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز به عنوان دبیر کنگره به برخی از جزئیات برگزاری کنگره ملی شعر حضرت مادر اشاره و اظهار کرد: امسال سومین دوره کنگره ملی شعر حضرت مادر را برگزار خواهیم کرد و هم چنین بسیاری از شعرای آیینی اصفهان آثار خود را برای دبیرخانه ارسال می کنند.

وی عنوان کرد: امسال سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محفل شعر آیینی انگور در جهت حمایت و کمک به کنگره مشارکت می کنند.

رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه را تا دی ماه اعلام کرد و افزود: به ۱۰ اثر برتر جوایزی اهدا می شود. علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق سایت mrsalat.ir ارسال کنند.

در حاشیه این نشست خبری از کتاب آثار برگزیده کنگره ملی « مادر خوبی ها» در سال ۱۴۰۱ نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

سومین کنگره شعر «مادر خوبی‌ها» برگزار می شود

سومین کنگره شعر «مادر خوبی‌ها» برگزار می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ! IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    چنین سایتی وجود ندارد!