جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
پمپ بنزین

معاون وزیر نفت اعلام کرد: ۶۰ درصد جایگاه‌ها با چالش کارت‌خوان‌های سوخت مواجه شدند و تدریجاً به صورت آفلاین در حال سوخت‌رسانی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، جلیل سالاری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: ۶۰ درصد جایگاه‌های سوخت با چالش کارت‌خوان‌های سوخت مواجه شدند. تیم های تخصصی در کل کشور شکل گرفته و تدریجاً به صورت آفلاین در حال سوخت‌رسانی هستیم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: با تجربه ۲ سال گذشته از این اتفاق در حال رفع موضوع هستیم. سیستم فعلاً به صورت آفلاین و با نرخ سوخت دوم جلو می‌رود. سهمیه سوخت در کارت ها ذخیره خواهد بود.

تغییر قیمتی در دستور کار نیست

وزارت نفت هم اعلام کرد: اختلال در جایگاه‌های بنزین به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد.

برخی جایگاه‌های سوخت به صورت دستی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند با این وجود وزارت نفت از مردم خواست فعلاً به جایگاه‌های سوخت مراجعه نکنند.

مشکلی در عرضه سوخت به قیمت آزاد نیست

رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت با اشاره به این که از صبح امروز در برخی از جایگاه‌های سوخت از سراسر کشور سامانه هوشمند سوخت با مشکل نرم افزاری مواجه شده است، می گوید: زمانی که مشکل نرم افزاری در جایگاه ها ایجاد شود، امکان عرضه سوخت با کارت سوخت وجود ندارد از این رو نیازمندیم که یک سری اقداماتی به صورت آفلاین برای عرضه بنزین آزاد صورت بگیرد تا عرضه سوخت در جایگاه ها به مدار بازگردد و مشکل نرم افزاری حل شود.

به گفته سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت، مشکل نرم افزاری در حال رفع است و تا ساعات آینده جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین و گازوییل به مدار باز می گردند. اکنون برای رفع نیاز مردم به صورت مقطعی، عرضه سوخت به صورت آزاد انجام می شود.

نواز این را هم یادآور شده که تغییر قیمتی در دستور کار نیست و جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور هم به لحاظ موجودی مخازن در مورد بنزین و گازوییل مشکلی ندارند. همچنین برای سهمیه هایی که در کارت های سوخت وجود دارد، مشکلی پیش نمی آید.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت از مردم خواست اگر نیاز ضروری به سوخت ندارند به جایگاه ها مراجعه نکنند و بعد از رفع مشکل در ساعات آینده به جایگاه ها مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زیاده عرضی نیست! IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ابتدا این خبر را بخوانید: «رئیس‌جمهور به جواد اوجی وزیر نفت دستور داد ضمن بررسی «علت وقوع» اختلال در عرضه سوخت در برخی جایگاه‌ها، به نحو مقتضی نسبت به «رفع فوری» اختلال پیش آمده اقدام کند.» یعنی بعد از اختلال در 60 درصد جایگاه‌های عرضه سوخت در کشور، اگر رئیس‌جمهور به وزیر نفت دستور نمی‌داد که موضوع را بررسی و مشکل را رفع کند، آیا وزارت نفت این کار را نمی‌کرد و اختلال در جایگاه‌ها همچنان باقی می‌ماند تا دستور رئیس‌جمهور برسد؟! آیا واقعاً شأن جایگاه ریاست‌جمهوری صدور دستور درباره واضحات و مسلّمات و سپس رسانه‌ای کردن آن است؟ وظیفه دولت و رئیس آن، تدبیر برای جلوگیری از این قبیل رویدادهاست نه نامه دادن‌های این‌چنینی به همدیگر که حتی حکم نوشداروی بعد مرگ سهراب هم ندارد! زیاده عرضی نیست!