شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
کد خبر: 1127999
۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
امام جمعه کاکی

حوزه/ امام جمعه کاکی گفت: یکی از مهم‌ترین کارها نسبت به ۹ دی، یادآوری تاریخ آن دوران است؛ زیرا که حافظه عمومی جامعه ممکن است بنا به دلائلی ضعیف شود و یا به ضعف کشانده شود و به سرعت نکات و زوایای حادثه را فراموش می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین حسین پور امام جمعه بخش کاکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: امروز عادی انگاری و فراموشی، خیانت به اسلام، انقلاب و مردم است، نباید خیانت‌ها، دشمنی‌ها و حوادث و حماسه‌ها را فراموش کنیم.

امام جمعه بخش کاکی، با گرامیداشت ۹ دی افزود: ۹ دی یادآور مظلومانی است که در دوران فتنه در راه دفاع از انقلاب اسلامی به شهادت جانی و آبرویی رسیدند.

وی اظهار کرد: ۹ دی یک شاخص است و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی، از این رو بعید نیست دشمنانی داشته باشد، کسانی که تلاش در از یاد بردن آن دارند و کسانی که سعی بر منحرف کردن آن، حتی برخی فتنه را جور دیگر معنا کردند.

حجت الاسلام حسین پور یادآور شد: از اینجاست که باید نهم دی بماند و یادش گرامی داشته شود، گرامیداشت ۹ دی نیز بیش از آنکه از جنس شعار باشد که شعار هم در جای خود لازم است، باید از جنس شعور و تبیین و بصیرت‌افزایی باشد.

وی ادامه داد: همه باید در ۹ دی از فتنه و دشمنی دشمنان بگوییم و درس‌ها و عبرت‌های آن هشت ماه را مرور کنیم، قدردان رهبری عزیز باشیم که کشتی انقلاب را به ساحل امنیت رهنمون شد، توطئه‌های دشمن را بازگوییم و نقشه‌هایش را بر اساس تحلیل، پیش‌بینی کنیم.

امام جمعه کاکی بیان کرد: از مهم‌ترین کارها نسبت به ۹ دی، یادآوری تاریخ آن دوران است، زیرا که حافظه عمومی جامعه ممکن است بنا به دلائلی ضعیف شود و یا به ضعف کشانده شود و به سرعت نکات و زوایای حادثه را فراموش می‌کند، بنابراین باید از هر فرصتی بهره جست تا این حافظه تقویت شود.

حجت الاسلام حسین پور خاطرنشان کرد: با توجه به خطرهای عادی‌انگاری جنایات صهیونیست‌ها، بنابراین نباید بگذاریم این جنایات جنگی وهشتناک علیه بشریت و نقض‌های فاحش حقوق بشر، شکل عادی به خود گیرد، راهپیمایی‌ها و اعتراضاتی که در اروپا و آمریکا رخ می‌دهد، فشار سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد و این رژیم را در جهان منزوی کرده و کشورهایی مثل انگلیس و فرانسه به عنوان حامیان جدی این رژیم، به این نتیجه رسیده‌اند دیگر نباید از جنگ حمایت کنند و به‌دنبال آتش‌بس هستند.

وی ادامه داد: مسأله عادی‌سازی جنایات اسرائیل در غزه دو بعد دارد، نخست این‌که اسرائیل می‌خواهد از این طریق، جنایات خود را که دائم در حال تکرارشدن هستند عادی جلوه داده و از این طریق حملات، خود را راحت‌تر از قبل در غزه ادامه دهد و به خواسته‌های حداکثری خود در غزه دست پیدا کند، عادی‌سازی این جنایات در غزه و کرانه باختری به این رژیم فرصت خواهد داد سال‌های آینده مشابه این جنایات را علیه سایر کشورها نیز مرتکب شود.

امام جمعه کاکی گفت: بُعد دوم مسأله، استفاده رژیم اشغالگر از این شیوه برای فرار از شکستی است که به واسطه دست نیافتن به اهداف جنگ متحمل شده و تلاش می‌کند از این طریق ناتوانی و عجز خود را در مواجهه با مقاومت غزه پنهان کند.

حجت الاسلام حسین پور یادآور شد: ادامه یافتن اعتراضات و راهپیمایی‌های جهانی و پیگیری خط خبری و رسانه‌ای برای نشان دادن این جنایات، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن‌ها را در تنگنای شدیدی قرار خواهد داد و آن‌ها را مجبور می‌کند به خواسته‌های انسانی، اخلاقی و حقوق بشری مردم جهان و مجامع بین‌المللی اعم از پایان نبرد و برقراری آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسانی به غزه تن دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha