جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
ابراهیم عزیزی

حوزه/ ابراهیم عزیزی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در اردبیل، این روز را نماد بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و حق و باطل شناسی ملت ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل ،ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز شنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در اردبیل، این روز را نماد بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و حق و باطل شناسی ملت ایران دانست.

وی افزود: مردم اردبیل در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و ارزش‌های ناب اسلام به‌ویژه فرهنگ ناب تشیع نقش بزرگی داشته و در سال ۱۳۸۸ هم یک روز قبل از نهم دی ماه پیشقراول دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی بودند.

عزیزی با تبیین برخی دستاوردهای نهم دی ماه، گفت: اولین دستاورد این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز افزایش اقتدار نظام اسلامی و استحکام نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران به دنبال این بودند که بر پیکره انقلاب آسیب وارد کنند اما مردم ما در نهم دی جانی تازه به حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی بخشیدند و ثابت کردند که در مقابل هر توطئه‌ای که بخواهد بر استحکام انقلاب اسلامی خدشه‌ای وارد کند، وارد میدان می‌شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی کنار رفتن نقاب‌ها و غبارها را دومین دستاورد ۹ دی ذکر کرد و گفت: ملت فهیم ما در این روز تاریخی مدعیان دروغین، عافیت‌طلب‌ها و مصلحت‌اندیشان را خوب شناخت و کنار زد.

عزیزی در تبیین سومین دستاورد ۹ دی اظهار کرد: عده‌ای مدت‌ها شعار می‌دادند که رفراندوم برگزار کنید ، حماسه نهم دی یک رفراندوم ملی قابل توجه برای کسانی بود که می‌خواستند مانع تداوم ارزش‌های انقلاب شوند و نشان داد که مردم مدافع اسلام، نظام اسلامی و جایگاه ولی فقیه هستند.

وی افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی را از دیگر دستاوردهای ۹ دی برشمرد و افزود: نظام اسلامی از اولین روزهای پیروزی هم مورد مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت همه دلدادگان مکتب ناب نبوی، علوی و فاطمی بود، اما در ۹ دی زمینه ارتقای مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی فراهم شد.

عزیزی با بیان اینکه ما در سایه ۹ دی اقتدار و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی را به همه جهانیان ثابت کردیم، گفت: بزرگترین قدرت بازدارندگی و بزرگترین سرمایه اجتماعی ما ملت ما هست.

وی با بیان اینکه این حرکت تاریخ‌ساز عمق ارتباط مردم و رهبری را به نمایش گذاشت، اظهار کرد: علاوه بر این در سایه ۹ دی ماه، امکان شناخت جریان‌های واداده و دلداده به مکتب غرب و بیگانگان برای توده‌های مردم فراهم شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: غربی‌ها برآوردهای غلطی در طول سال‌ها داشتند و ظرفیت‌هایی را برای خنثی کردن حرکت بزرگ ملت ایران فراهم کرده بودند ولی ۹ دی نشان داد این برآوردها غلط است و ۹ دی نمایش فروغ همه‌جانبه ملت ایران شد.

وی تقویت خودباوری و مقابله با تردیدافکنی را از دیگر دستاوردهای حماسه نهم دی برشمرد و گفت: در سایه ۹ دی حرکت پیچیده نظام سلطه و سرویس‌های جاسوسی خنثی شد و ناکارآمدی نظریه‌های غربی ثابت شد.

عزیزی در پایان با بیان اینکه ملت ایران روی اصول انقلاب ایستاده‌اند، تصریح کرد: ملت ایران با حماسه ۱۴۰۲ ثابت کردند هرگز از این راه پرافتخار خود پشیمان نخواهند شد و تجدید عهد و میثاق با رهبری رهبر فرزانه انقلاب را وظیفه دینی، انقلابی و اعتقادی خود می‌دانند.

وی همچنین به دشمنان ملت ایران هشدار داد که اگر به امنیت ملت ایران ذره‌ای خدشه وارد کنند، همه دنیا را برای آنها ناامن خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha