پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
زینب عبداللهی دبیر ستاد هفته بزرگداشت مقام زن

حوزه/ مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم ضمن تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن گفت: از همه بانوان تاثیرگذار استان قم دعوت می‌کنیم که در رویداد کنگره استانی زنان تاثیرگذار شرکت کنند.

زینب عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: برای برنامه ریزی و بزرگداشت هفته مقام زن چندین جلسه با حضور مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم، با اشاره به شکل‌گیری ستاد بزرگداشت هفته زن، بیان کرد: در این ستاد برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت و برنامه‌ها به دو صورت عمومی و ویژه همکاران بانوی هر دستگاه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ای را ویژه همکاران بانو و خانواده همکاران برگزار می‌کنند همچنین هر دستگاه برنامه‌ای را ویژه جامعه هدف خود برگزار می‌کند برای مثال دانشگاه‌ها برای دانشجویان، مراکز حوزوی برای طلاب، دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی برای جامعه هدف خود برنامه‌هایی دارند.

دبیر ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر استان قم با اشاره به اینکه برنامه‌های عمومی در طول هفته زن برگزار می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌هایی نیز به صورت استانی مصوب شد تا همه دستگاه با همکاری هم برگزار کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار استان قم، اظهار کرد: از همه بانوان تاثیرگذار استان قم دعوت می‌کنیم که در این رویداد استانی شرکت داشته باشند. این کنگره ۱۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه کنگره بانوان تاثیرگذار از دبیر علمی، دبیر اجرایی و هشت کار گروه تشکیل شده است، گفت: کارگروه فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علمی و فناوری، سیاستگذاری و حکمرانی و ورزش هشت کارگروهی هستند که ذیل این کنگره فعالیت می‌کنند که اعضای آن مشخص شدند و شورای سیاست گذاری زنان تاثیر نیز با ریاست مدیر کل بانوان و خانواده تشکیل تشکیل شده است.

دبیر ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر استان قم با اشاره به اینکه ان‌شاالله روح حاکم بر این کنگره نیز مقاومت، ایثار و شهادت است، بیان کرد: در این کنگره از خانوده‌های شهدا و مادران شهدا نیز تجلیل می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم یادآور شد: میزان استقبال بانوان از دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار مطلوب بوده است اما از بانوان دعوت می‌کنیم که حضوری بیشتر داشته باشند.

ویژه برنامه‌های بزرگ‌داشت مقام زن در استان قم

وی گفت: در چهارشنبه ۱۳ دی ماه جلسه مشاوران ادارات با حضور استاندار قم و سخنرانی ویدئو کنفرانسی ریاست جمهوری برگزار می‌شود. دراین روز از پوستر کنگره زنان تاثیرگذار استان قم نیز رونمایی می‌شود.

عبداللهی ادامه داد: محفل شعر مادری از دیگر برنامه‌های هفته زن بود که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی با سه موضوع غزه بی مادر نیست، معجزه مادری و مادران شهدا در شبستان حرم مطهر برگزار شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم افزود: روز سه شنبه از ساعت ۱۵ سه شنبه، راهپیمایی طریق المهدی با حضور خانواده‌ها به صورت موتوری، ماشینی و پیاده روی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر استان قم بیان کرد: با همکاری بسیج جامعه زنان نیز جشن هایی در سطح محلات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رو پنجشنبه ۱۴ دی ماه برنامه خطبه خوانی ویژه کارکنان بانوی استان قم را داریم، عنوان کرد: رونمایی از کتاب مصحف شریف که توسط ۳۰ بانو کتاب شده است و برگزاری جشن فرشتگان ویژه جشن تکلیف دختران از دیگر برنامه‌های بزرگداشت مقام زن است که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha