پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 1128886
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
خنداب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب گفت: اسم بر روی شخصیت انسان تأثیر بسزایی دارد اولین حق فرزند بر والدین این است که نام نیکو برای او انتخاب کنند چرا که در قیامت برای حساب رسی، انسان را با نام کوچک صدا می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، امروز سه شنبه دوازدهم دی ماه خانم سوسن گودرزی مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب در نشست اخلاقی که به مناسبت میلاد سراسر نور حضرت زهرا (سلام الله علیها) و امام خمینی( رحمه الله علیه) برگزار شد ضمن تبریک به طلاب، تصریح کرد: امام جعفر صادق (علیه السلام) می فرمایند: خداوند برای حضرت زهرا (سلام الله علیها) نه اسم انتخاب کردند که آنها عبارتند از: فاطمه، زهرا، زکیه، راضیه، مرضیه، صدیقه، طاهره، مبارکه و محدثه.

گودرزی در ادامه افزود: هر کدام از این نام ها دارای معنایی است به طور مثال فاطمه یعنی بریده از دوزخ. راضیه یعنی راضی و خشنود، زکیه یعنی رشدیافته از جنبه کمالات و خیرات، مرضیه یعنی مورد پسند واقع شده.

وی افزود: اسم بر روی شخصیت انسان تأثیر بسزایی دارد، اولین حق پدر و مادر بر فرزند این است که نام نیکو برای او انتخاب کنند چرا که در قیامت برای حساب رسی انسان را با نام کوچک صدا می زنند. پس مراقب باشیم برای فرزندمان چه نامی می گذاریم که قیامت در پیشگاه خدا خجالت نکشد.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب در پایان نشست افزود: در سال نود و هشت در سیزدهم دی ماه خبر شهادت سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دلهای ما را سوزاند همان کسی که در زندگی الگویش حضرت زهرا(سلام الله علیها) بود. شهید سلیمانی شخصیتی بود که در مکتب امام خمینی (رحمه الله علیه) که مکتب ناب اسلامی بود پرورش یافته و برای دفاع از اسلام به شهادت رسید.

این نشست اخلاقی با مولودی خوانی و اهداء هدیه و پذیرایی از طلاب به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha