چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ مصاحبه با رئیس موسسه مذاهب اسلامی

حوزه/ رئیس موسسه مذاهب اسلامی گفت: نخستین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی غلامعلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه، از برگزاری نخستین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» خبرداد و گفت: این همایش به همت مؤسسه آموزشی، پژوهشی مذاهب اسلامی در قم برگزار خواهد شد. همچنین دستگاه‌های همسو در استان گلستان و شورای برنامه‌ریزی دروس اهل سنت نیز در برگزاری این همایش همکاری دارند.

رئیس مؤسسه مذاهب اسلامی با بیان اینکه تمدن اسلامی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: ایشان فرموده‌اند که مسلمانان باید با همفکری تمدن نوین اسلامی را رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه بیش‌تر مسلمانان جهان اهل سنت هستند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به جهان اسلام ورود داشته باشیم، مهم‌ترین درگاه ما اهل سنت ایران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی با بیان اینکه در این راستا اهدافی را پیش رو داریم، تصریح کرد: از جمله این اهداف می‌توان به تقویت گفتمان تمدن اسلامی میان علما و اندیشمندان اسلامی شیعه و سنی، تعامل علمی بین علمای شیعه و سنی، توجه به مشکلات علمی و اجتماعی مناطق قومی کشور و ایجاد وحدت عملی با نشست‌های تخصصی میان علمای شیعه و سنی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این همایش هر سال در یکی از استان‌های قومی کشور برگزار می‌شود، یادآور شد: نخستین همایش در تاریخ ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه در استان گلستان و همایش دوم نیز در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

رئیس مؤسسه مذاهب اسلامی با بیان اینکه اهل سنت ایران حنفی و شافعی هستند، ابراز کرد: تلاش داریم در این همایش‌ها از اندیشه هر دو گروه بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه صبح ۱۹ دی‌ماه افتتاحیه را خواهیم داشت، بیان کرد: در ادامه نیز کارگروه‌های تخصصی فقه، کلام و زنان با حضور اساتید و طلاب اهل سنت و شیعه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha