چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
امام خمینی
آیت‌الله موسوی‌جزایری

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به خاطره‌ای از امام خمینی(ره) گفت: طلبه جوانی در آن روزها خدمت امام(ره) رسید که معمم شود، این جوان پس از عمامه‌گذاری درخواست کرد امام(ره) او را نصیحت کند، امام(ره) فرمودند: فرزندم درس بخوان، بار دیگر فرمودند: فرزندم خوب درس بخوان و زمانی که طلبه جوان خواست برود او را صدا زدند و فرمودند: برای خدا درس بخوان.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با جمعی از طلاب تهران، در قم اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم که رهبر معظم انقلاب مکرراً با دلسوزی یادآور می‌شوند؛ حضور مردم در صحنه های مختلف به ویژه انتخابات است، لذا همه وظیفه داریم که به منشأ این موضوع برسیم.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است، خاطرنشان کرد: کشور را باید از خطر نجات دهیم، انتخابات باید پرجنب و جوش باشد و مردم باید حضور حداکثری داشته باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان با تاکید بر اینکه مشکلات نباید مانع حضور مردم در انتخابات شود، گفت: مسئولان هر چه در توان دارند برای رفع مشکلات جامعه هزینه کنند.

استاد درس خارج حوزه با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون‏» ابراز کرد: به‌ یقین کسانی که گفتند پروردگار ما الله است سپس استقامت ورزیدند، نه ترسی بر آنان است و نه غمگین می‌شوند.

خاطره آیت‌الله موسوی جزایری از توصیه امام خمینی(ره) به یک طلبه جوان

آیت‌الله موسوی‌جزایری با ذکر خاطره‌ای از روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی بیان کرد: به خاطر دارم در روزهای ابتدایی جنگ آماده شهادت بودیم و وصیت نامه نوشتیم، همان زمان لازم شد که به علت گزارش های دروغ بنی‌صدر به امام خمینی(ره) خدمت امام(ره) رسیدم، زمانی که رسیدم مفصل شهید بهشتی را ملاقات کرده و تصمیمات مختلفی اتخاذ کردیم، زمانی که خدمت امام خمینی(ره) مشرف شدم ایشان فرمودند به مسائل واقف هستم و چندین مرتبه تاکید کردند که به اهواز بازگردید و بدانید که ما پیروزیم.

نماینده مردم در مجلس خبرگان به آیه « وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ » اشاره و بیان کرد: آن روزها هم گذشت و ما به تدریج آثار پیروزی را مشاهده کردیم و خداوند متعال یاور ما بود در نهایت به عملیات‌های بزرگ رسیدیم و امور سامان یافت.

آیت‌الله موسوی‌جزایری عنوان کرد: امام خمینی(ره) به طلابی که خدمت ایشان می‌رسیدند تأکیدات فراوانی داشتند که خوب درس بخوانند و در تحصیل جدی باشند.

وی با اشاره به خاطره دیگر از امام خمینی(ره) بیان کرد: طلبه جوانی در آن روزها خدمت امام(ره) رسید که معمم شود، این جوان پس از عمامه‌گذاری درخواست کرد که امام(ره) او را نصیحت کند، امام(ره) فرمودند: فرزندم درس بخوان، بار دیگر فرمودند: فرزندم خوب درس بخوان و زمانی که طلبه جوان خواست برود امام(ره) او را صدا زدند و گفتند؛ برای خدا درس بخوان.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: علمای بزرگی که توانستند خدمات ارزشمندی ارائه کنند سواد بالایی داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha