چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
1

حوزه/ علی جعفر خبرنگار المسیره یمن گفت: ما رسانه‌های مقاومت باید از فلسطین دفاع کنیم چرا که قضیه فلسطین مسئله حق و باطل است و باید نسبت به شبهاتی که در رسانه‌های غربی مطرح می‌شود پاسخگو باشیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، اولین اجلاس بین المللی رسانه‌ای تهران با موضوع اتحاد رسانه ای مقابله با تروریسم و داعش از غزه تا کرمان در سالروز تاسیس بسیج رسانه ۲۱ دی ماه با حضور جمعی از خبرنگاران داخلی و خارجی و مسئولین و برخی از خانواده‌های شهدای کرمان و مقاومت اسلامی در تهران برگزار شد.

در این نشست جمعی از نمایندگان رسانه‌های خارجی در ایران مختار حداد سردبیر روزنامه الوفاق، علی جعفر خبرنگار المسیره یمن، خبرنگار چینی و هانی الخاطر خبرنگار العهد به تحلیل اوضاع غزه و پوشش رسانه‌ای تحولات منطقه پرداختند.

رسانه‌های مقاومت باید شبهات رسانه‌های غربی را پاسخ دهند

مختار حداد سردبیر روزنامه الوفاق در این نشست با اشاره به تفکر تروریستی موجود در جهان توضیح داد: در ورای تفکر تروریستی، تفکر صهیونیستی و آمریکایی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما فراموش نمی‌کنیم در ابتدای جنگ سوریه با حضور همین تروریست‌ها در فرانسه اجلاس دوستان سوریه را برگزار کردند و حاضرین در سالن اعضای جبهه النصره داعش و دیگر گروه‌ها بودند.

حداد افزود: هیلاری کلینتون خود اعتراف کرد که آنها داعش را بوجود آوردند و پیش از آن نیز القاعده را تأسیس کرده بودند . اینجا است که رسانه‌ها باید آن را تبیین کنند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: اتفاقی که در کرمان و غزه افتاد هیچ تفاوتی با یکدیدگر ندارند و همه این‌ها قربانی‌های رژیم صهیونیستی هستند در جنگ سوریه تروریست‌های داعشی در داخل بیمارستان‌های اسرائیل معالجه می‌شدند و نتانیاهو با آنها ملاقات می‌کرد و زمانی که نیروهای مقاومت به مناطق آزاد شده می‌رسیدند متوجه می‌شدند که سلاح‌های داعش از اسرائیل است.

هانی الخاطر خبرنگار العهد عراق گفت: عراق یک کشوری است که از دست تروریست‌ها آسیب‌های زیادی دیده و قبل از اینکه آمریکایی‌ها اعتراف کنند داعش دست پرورده آنها است رسانه های عراق این مساله را کشف کرده بودند که آمریکا از داعش حمایت می‌کند و به آنها تجهیزات نظامی مثل پهپاد می‌دهند.

وی تصریح کرد: متأسفاه حمله رسانه‌های غربی و موضع گیری آن‌ها که داعش را دولت اسلامی عراق و شام می خواندند زیاد بود اما بر رسانه های مقاومت و ایران همان عبارت داعش به کار برده می‌شد. و حمایت مردم ایران و شهید سردار سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس باعث شد که مقاومت، داعش را شکست داد.

روی لی خبرنگار زن شبکه فونیکس چین با اشاره به حادثه کرمان گفت: من شش ماه پیش به کرمان سفر کرده بودم و آنجا با یک خانواده دوست شدم. بعد از حادثه کرمان با دوست رسانه‌ای ام تماس گرفتم و بعدا متوجه شدم ایشان هم مجروح شده بود. بعد به سراغ خانواده ای رفتم که ۸ نفر از عزیزانشان شهید شده بود . و همان روز شهادت، روز تولد یکی از فرندانشان بوده.

وی ادامه داد: من سعی می کنم گزارش کاملی از حادثه کرمان را به چین و به بینندگان نشان دهم. ما در واقع یک داستان واقعی را دیدیم. ما اولین دفتر تلویزیونی چین در تهران بودیم و توانستیم تصویر مردم ایران را عوض کنیم. مردم چین فکر نمی‌کردند که ایران یک کشور و با مردم و تمدنی زیبا داشته باشند . همکاران دیگر من در غزه هم به گزارش شرایط غزه می‌پردازند که شرایط آنها خیلی سخت است.به نظر من تروریست خوب و بد وجود ندارد و دنیا باید در برابر تروریست متحد شود.

در ادامه این نشست علی جعفر خبرنگار المسیره یمن گفت: ما کشورهای مقاومت و رسانه‌های مقاومت نباید محدود به جغرافیا باشیم و باید از فلسطین دفاع کنیم چرا که قضیه فلسطین مساله حق و باطل است و باید نسبت به شبهاتی که در رسانه‌های غربی مطرح می‌شود پاسخگو باشیم.

وی افزود: یکی از این شبهات این است که می‌گویند حماس خودش حمله کرد اما در حقیقت فلسطینی‌ها ۷۵ سال زیر یوغ استعمار بودند و حق داشتند که مقاومت کنند و خود را آزاد کنند این قانونی است که در همه جای دنیا وجود دارد.

علی جعفر با توجه به وحشی گری صهیونیست‌ها گفت: رژیم صهیونیستی بیش از ۲۵ هزار غیر نظامی را کشتند و زیر بناها را تخریب کردند. حماس یک ایده هست و نمی‌شود آن را نابود کرد.

وی با اشاره به بی فایده بودن ترورها گفت: مردم در کرمان ترور شدند، در لبنان با ترور نتوانستند مقاومت را از بین ببرند. شهید فخری زاده را شهید کردند اما آیا انرژی هسته‌ای متوقف شد. وقتی شهید سلیمانی را شهید کردند آیا سپاه قدس از بین رفت؟ نه سپاه قدس و شهید سلیمانی تبدیل به یک مکتب قوی تر شد با شهادت مقاومت از بین نمی رود چون ایده‌ای است در ذهن مردم و مقاومت از کسی دستور نمی‌گیرد.

رسانه‌های مقاومت باید شبهات رسانه‌های غربی را پاسخ دهند

خبرنگار المسیره با اشاره به حمایت یمنی ها از فلسطین گفت: در یمن هر جمعه راهپیمایی میلیونی برگزار می‌شود و یمنی‌ها به وظایف قرآنی و انسانی خود عمل می‌کنند. ما کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهیم که به سمت رژیم صهیونیستی می‌روند بقیه کشورها آزادند اما آمریکا می‌خواهد دریای سرخ را نظامی کند و در شورای امنیت قطعنامه علیه یمن صادر کرده است اما در نهایت مقاومت قدرتمند ادامه دارد و از بین نخواهد رفت .

یادآور می‌شود، در ادامه این نشست از خبرنگاران رسانه‌های مختلف در غزه همچون وائل الدحدوح خبرنگار الجزیره، اسرا البحیصی خبرنگار العالم تقدیر به عمل آمد.رونمایی از پوستر اولین اجلاس بین المللی رسانه‌ای تهران و وب سایت جمع آوری امضا در دفاع از مظلوم از غزه نیز رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha