شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تصاویر/  آیین تجلیل از برگزیدگان سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال بوشهر

حوزه/ شامگاه چهارشنبه برگزیدگان سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر معرفی و در آیینی با حضور مسئولین استانی و کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، شامگاه چهارشنبه برگزیدگان سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر معرفی و در آیینی با حضور مسئولین استانی و کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

وحید حیدری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین اظهار داشت: پس از فراخوان سومین جایزه کتاب سال بوشهر در ۱۰ مرداد سال جاری و پایان مهلت ارسال آثار، ۸۲ اثر در حوزه‌های تاریخ، جغرافیا، ادبیات، فلسفه و علوم اجتماعی به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: این آثار توسط هیئت داوران در خانۀ کتاب و ادبیات ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت و نویسندگان و مؤلفان بومی مجاز بودند کتاب‌های انتشار یافته خود را در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در این دوره شرکت دهند.

حیدری خاطرنشان کرد: هیئت داوران این دوره، ۳ اثر را به عنوان برگزیده و ۵ کتاب از مولفین بوشهری را شایسته تقدیر دانستند که به صورت ویژه از تلاش و زحمات آنها تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش ویژه این رویداد نیز از دو نویسنده باتجربه بوشهری تجلیل شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: از نظر ما همه آثار برگزیده هستند و این به واسطه تألیفات فاخر است.

برگزیده‌های سومین جایزه کتاب سال بوشهر:

بخش ادبیات: حسن مختارزاده با کتاب "لابلای سنگ‌های خاکستان"

بخش زبان: حسین جواهری با کتاب "نگره‌ای بر زبانزدها و اندرزها"

بخش علوم اجتماعی: مرتضی کرمی با کتاب "تاریخ تحلیلی آموزش و پرورش"

شایستگان تقدیر:

بخش تاریخ و جغرافیا: مسعود عرب‌زاده و فاطمه تن با کتاب "گزارش‌های سفرنامه ‌نویسان و نمایندگان سیاسی خارجی از بندر بوشهر"

بخش علوم اجتماعی: علی حاجیانی با کتاب "دیده‌بانی بر شورای امنیت سازمان ملل متحد در حقوق و روابط بین‌الملل"

بخش نثر معاصر: گالیا توانگر با کتاب "چشم‌های خانه‌نشین"

بخش فلسفه و روانشناسی: مهدی جمالی با کتاب "علم‌النفس از منظر فلسفه و دین"

بخش تاریخ: یوسف جمالی با "کتاب سفرنامه انتظار"

برگزیدگان افتخاری:

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری با کتاب "معصومه آل محمد شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت"

سید کوچک هاشمی زاده با کتاب "فرهنگ واژگان گویش دشتی"

به گزارش حوزه، سخنرانی سیدحسین جعفری، آمنه رمضانی، حمید مرادی و محمود خدری درباره آثار تازه‌تألیف‌شان، پخش کلیپی از توضیحات الهام بهروزی فعال و کارشناس حوزه کتاب درباره اهمیت جایزه کتاب سال، شعرخوانی مصیب یحیایی با موضوع «غزه» از دیگر برنامه‌های سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر بود.

انتهای پیام. /

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha