جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
غ

حوزه/ امام جمعه قمصر برلزوم شناخت هرچه بیشتر شخصیت حضرت علی (ع) تاکید کرد و یاد آورشد : اگر ما نمی توانیم شخصیتی مثل حضرت امیرمومنان علی(ع) رابشناسیم به خاطر فاصله زیادی است که با آن حضرت داریم پس هر قدر ما فاصله مان را کم کنیم بهتر و بیشتر او را می شناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه های نماز جمعه این هفته قمصر که در مصلای این شهر برگزار شد، ماه رجب را بهترین زمان عبادت و تمرین دل بریدن از دنیا دانست و با بیان اینکه یکی از زیباترین عبادتهای اسلام اعتکاف است که باید از آن بهره بگیریم گفت : الحمدلله به همت خیرین و ستاد اعتکاف قمصر بیش از ده سال است که این مراسم در این شهر برگزار می شود .

امام جمعه قمصر به همایش سراسری ائمه جمعه کشور اشاره و یاد آورشد: به لطف خدا در این همایش توفیق زیارت مقام معظم رهبری حاصل شد و لطف و محبت خودشان را ابراز داشتند.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه در آستانه ۱۳ رجب سالروز ولادت برترین شخصیت عالم بعد از پیغمبر خاتم یعنی امیر المومنان علی بن ابیطالب علیه السلام هستیم گفت: این روز را به محضر مولایمان صاحب الزمان نایب بر حقشان و مراجع عظام تقلید، شیعیان و ارادتمندانش تبریک عرض می نمایم.

امام جمعه قمصر به نامگذاری ۲۹ دی ماه سالجاری به عنوان روز غزه اشاره کرد و یاد آورشد : مگر در دنیای امروز مظلوم تر از کودکان غزه سراغ داریم؟ مگر می شود جایی هیئت و جشن ولادت مولایمان علی برپا شود نام و ذکر علی گفته شود و از مظلوم دفاع نشود؟

حجت الاسلام کتابی زیر بنای شجاعت را نترسیدن از دشمن و مقابله با دشمن دانست و یاد آور شد: از اقدام شجاعانه و مقتدرانه سپاه پاسداران در انتقام خون زنان و کودکان و زائران مرقد حاج قاسم عزیز تشکر می کنیم.

امام جمعه قمصر به اقدام شجاعانه حمله موشکی سپاه در هدف قرار دادن مقرهای تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل اشاره کرد ابراز داشت : به گفته مقامات سپاه این آغاز انتقام از تروریست‌ها بوده و تا آخرین نفر آنها مورد ضربه قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام کتابچی تصریح کرد: سپاه پاسداران به نمایندگی از مردم ایران با این اقدام خود ضمن شروع انتقام‌گیری از قاتلان زنان و کودکان بی‌گناه حملات تروریستی، اهداف مهم دیگری را نیز محقق نموده است.

امام جمعه قمصر برلزوم شناخت هرچه بیشتر شخصیت حضرت علی (ع) تاکید کرد و یاد آور شد: اگر ما نمی توانیم شخصیتی مثل حضرت امیرمومنان علی(ع) را بشناسیم به خاطر فاصله زیادی است که با آن حضرت داریم پس هر قدر ما فاصله مان را کم کنیم بهتر و بیشتر او را می شناسیم .

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه حضرت علی (ع) را با صفت شجاعت می شناسیم عنوان کرد: حضرت علی (ع) علاوه بر شجاعت در میدان مبارزه، در میان امواج سهمگینِ مخالف، محکم و استوار، مثل کوه می‌ایستد و می‌گوید: من خدا را شناخته‌ام، و راه را یافته‌ام، و بر آن پافشاری می‌کند.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه شجاعت حضرت علی(ع) از دوران کودکی و نوجوانی بوجود آمد گفت: در جنگ اُحد، هنگامی که امیرالمؤمنین(ع) به مبارزه‌ پرچمدار قریش طلحة‌ بن أبی‌طلحه رفت و خود را معرّفی کرد، طلحه گفت: ای قَضیم! می‌دانستم غیر از تو کس دیگری جسارت مقابله با من را نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha