شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم کریمه اهل بیت(ع) در شب میلاد امام علی(ع)

در سالروز میلاد مولود کعبه حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام دیار کریمه اهل بیت سلام الله علیها حال و هوای دیگری دارد و عاشقان حضرتش سرمست از این عاشقی و دلدادگی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، «یا علی گفتیم و عشق آغاز شد»؛ ۱۳ رجب دیگری از راه رسید و جهان‌شهر قم؛ دیار کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) و خاستگاه انقلاب اسلامی در سالروز میلاد گل سر سبد آفرینش، مولود کعبه و وصی و جانشین رسول اعظم(ص) حضرت مولی الموحدین علی بن ابی‌طالب (ع) غرق در نور و شادی و سرور است و عاشقان حضرت مولا سرخوش و سرمست از این دلدادگی و عاشقی.

شادی و سرور اهالی دیار کریمه اهل بیت(س)

هر جای ام‌القرای جهان اسلام را که می‌نگری، شادی و نشاط مردمانش در جشن میلاد آقا و مولای آزادگان عالم حضرت امیرمؤمنان، حیدر کرار، یعسوب الدین، پدر، هویت و شناسنامه شیعه، همو که امثال جرج جرداق مسیحی و دیگر اندیشمندان دنیا عاشق و مریدش شدند و در وصفش کتاب ها نوشتند را حس می کنی و می بینی و از این همه عشق و ارادت به حضرت مولا شاد و سرمست می شوی.

روز متفاوت ام‌القرای جهان اسلام / قمی‌ها سرمست از میلاد مولود کعبه + عکس

تبریک میلاد حضرت مولا به دختر

آری؛ امروز ۱۳ رجب سال ۱۴۴۵ هجری قمری مصادف با ۵ بهمن ۱۴۰۲ است؛ زائران بارگاه کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) از جای‌جای ایران اسلامی خود را به بارگاه ملکوتی بانوی کرامت که به‌طرز باشکوهی آذین‌بندی شده، رسانده‌اند تا در این جشن و سرور سهیم باشند و این عید فرخنده را به حضرتش تبریک بگویند. مجاوران حرم مطهر هم که حال و هوای دیگری دارند.

ببینید:

تصاویر/ حال و هوای حرم کریمه اهل بیت(ع) در شب میلاد امام علی(ع)

دیشب هم مجلس جشن و سرور در حرم مطهر کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) برپا بود و محبان و عاشقان امیرمؤمنان، میلاد نور را به دختر دردانه اش تبریک و تهنیت گفتند.

روز متفاوت ام‌القرای جهان اسلام / قمی‌ها سرمست از میلاد مولود کعبه + عکس

در این روز فرخنده جهانشهر قم آذین‌بندی و چراغانی شده و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با پخش گل و شیرینی و شربت خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌دانند و سالروز میلاد نور را به یکدیگر تبریک و تهنیت می گویند.

بیوت مراجع عظام میزبان عاشقان امیرمؤمنان(ع)

برپایی مجالس جشن و سرور در بیوت مراجع عظام تقلید مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی، سبحانی و علما فضای معنوی متفاوتی به قم داده است.

در این مجالس وعاظ و خطبا به تبیین فضائل امیرالمومنین(ع)، خیر البشر، حیدرکرار، فاتح خیبر، قرآن ناطق و وحی مجسم، وصی و جانشین رسول خدا (ص) پرداختند و مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام هم با مدیحه سرایی در وصف حضرتش این گونه سرودند:

درمکتب لایموت دردانه علی است

در کون و مکان شاهد فرزانه علی است

در کعبه ظهور کرده تابر همه خلق

معلوم شود که صاحب خانه علی است

خانه کعبه صدف گشت که معلوم شود

بین ابناء بشر گوهر یک دانه علی است

روز متفاوت ام‌القرای جهان اسلام / قمی‌ها سرمست از میلاد مولود کعبه + عکس

عمامه گذاری رهپویان فقه و فقاهت در روز میلاد نور

طبق سنت حسنه حوزه های علمیه، آیین عمامه گذاری طلاب هم به میمنت میلاد حضرت مولا برگزار شد و رهپویان فقه و فقاهت به دست مراجع عظام تقلید و علما معمم شدند و رسما به کسوت روحانیت در آمده و به جمع سربازان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف پیوستند و نام خود را لیست فدائیان آن حضرت ثبت کردند.

روز متفاوت پایگاه منتظران ظهور

در مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه مهدویت و محل اجتماع منتظران ظهور هم مراسم جشن و سرور با حضور عاشقان و شیفتگان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد و منتظران حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف این روز میمون و خجسته را در کنار هم جشن گرفتند و برای سلامتی و ظهور آخرین منجی عالم بشریت دعا کردند.

روز متفاوت ام‌القرای جهان اسلام / قمی‌ها سرمست از میلاد مولود کعبه + عکس

شادی سربازان امام عصر(عج)

مدارس علمیه هم با آذین بندی و چراغانی فضای مدارس و برگزاری مجالس معنوی جشن و شادی و عمامه گذاری طلاب به ساحت مقدس مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) ابراز ارادت کرده و با امام و مقتدای خود عهد و پیمان قلبی تا پای جان بسته و با حضرتش تجدید میثاق کردند.

به همین مناسبت آئین‌های جشن هم در مساجد، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرکه امامزادگان (ع) در سراسر استان قم برگزار شد و سخنرانان به بیان فضائل کرامت‌های امیرالمومنین(ع) پرداختند.

امروز روز تقسیم شادی ها بود؛ خوشا به حال عاشقان مولا

به هر حال امروز روز جشن و سرور بود و عاشقان و جان باختگان حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام سرخوش و مسرور از این همه عاشقی و سرمستی، عید را به هم تبریک می گفتند و شادی میلاد حضرت حیدر را با هم تقسیم کردند.

عاشقان عیدتان مبارک

انتهای پیام ۳۱۳/۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha