پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
نشست

حوزه/ رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر در ۴۰ رشته مهارت‌ها و معارف قرآنی به رقابت می‌پردازند، گفت: در بخش داخل کشور، سه هزار نفر در بخش طلاب، ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش خانواده طلاب شرکت کردند، تخمین زده می‌شود در بخش خارج از کشور نیز حدود ۲۰ هزار نفر از بیست کشور مختلف شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد حسین رفیعی در نشست خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی که در سالن جلسات این جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، عنوان کرد: بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی با محوریت قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

وی در رابطه با اهداف این جشنواره بیان کرد: تبیین و معرفی معارف قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم السلام به مخاطبان جامعه المصطفی از جمله اهداف این جشنواره است.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی ادامه داد: ارزیابی فرآیندهای آموزشی، پژوهشی و ترویجی جامعه المصطفی از طریق جشنواره و مسلط ساختن مخاطبان جامعه المصطفی به مهارت های قرآنی و حدیثی از دیگر اهداف این جشنواره بوده است.

وی با بیان اینکه طلاب جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور، دانشجویان دانشگاه مجازی جامعه المصطفی و خانواده طلاب جامعه المصطفی از گروه‌های هدف این جشنواره بودند، اضافه کرد: حفظ قرآن کریم، حفظ نهج البلاغه، حفظ صحیفه سجادیه و دو کتاب از بیانات رهبر معظم انقلاب در بخش برادران و خواهران از جمله رشته‌های این جشنواره قرآنی بوده است. رشته ها در بخش خانواده طلاب از تنوع بیشتری برخوردار بوده است.

رفیعی با بیان اینکه برنامه ریزی اجرا جشنواره در داخل و خارج از کشور یک سال به طول می‌انجامد، اظهار کرد: برنامه ریزی های جشنواره از تیرماه و فرآیندهای مسابقاتی از آبان ماه آغاز شد و بخش های نهایی برخی از رشته ها در بهمن ماه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۴ بهمن‌ماه در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، ادامه داد: در این مراسم از فعالیت‌های قرآنی آیت‌الله زکزاکی تقدیر خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی اضافه کرد: بخش خارج از کشور این جشنواره در برخی از کشورها مراحل اجرایی را پشت سر گذاشته و تا خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

مدیر کل امور قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی در رابطه با تعداد شرکت کنندگان در جشنواره گفت: در داخل کشور سه هزار نفر در بخش طلاب، ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش خانواده طلاب شرکت کردند، تخمین زده است در بخش خارج از کشور نیز حدود ۲۰ هزار نفر از بیست کشور مختلف شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این ۳۰ هزار نفر در ۴۰ رشته مهارت ها و معارف قرآنی به رقابت می‌پردازند، عنوان کرد: جشنواره امسال جامعه المصطفی کار پژوهشی بزرگی را در سال ۱۴۰۲ آغاز کرد که برای سال بعد نیز ادامه خواهد داد. این کار پژوهشی برگزاری کنگره اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب است که در چند استان اختتامیه آن برگزار شده است.

رفیعی با اشاره به اینکه کشورهای مختلفی نیز درخواست برگزاری این کنگره را کردند، یادآور شد: رویکردهای معارف جشنواره با این کنگره منطبق شده است از منابع و متنوعی استفاده شده که برگرفته از بیانات و اندیشه های رهبر معظم انقلاب است.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی جامعه المصطفی بیان کرد: این کنگره با دریافت بیش از دو هزار مقاله بیشترین مشارکت را در بین طلاب و دانشجویان در کنگره های برگزار شده در کشور را دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha