پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1136730
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
اراک

حوزه/ مسئول مرکز مشاوره پیام نو با بیان اینکه ظرفیت عزت نفس درونی بی‌نهایت است، گفت: کلید رسیدن به عزت نفس درونی، خودآگاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم نظام آبادی مسئول مرکز مشاوره پیام نو در اولین کارگاه پیوند خوشبختی که امروز در مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک برگزار شد، به عزت نفس و انواع آن اشاره کرد و اظهار داشت: عزت نفس بیرونی از مقایسه فرد با دیگران ایجاد می‌شود، ولی عزت نفس درونی کشف ویژگی و استعدادهای درونی بدون مقایسه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت عزت نفس درونی بی‌نهایت است، تصریح کرد: کلید رسیدن به عزت نفس درونی، خودآگاهی است.

نظام آبادی، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، به بررسی تفصیلی بلوغ‌های زیستی، روانی، اجتماعی و داشتن انتظارات واقع بینانه از زندگی و همسر در آینده و بلوغ اقتصادی، اعتقادی، خانوادگی و اجتماعی پرداخت.

وی در ادامه اختلال‌های شخصیتی و ویژگی‌های آنها مثل اختلال پارانوئید، دو قطبی، نارسیسم، شخصیت ضداجتماعی و شخصیت‌های مرزی و نمایشی را مورد بررسی قرار داد و گفت: اشخاص دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی سطوح غیرمعمولی از سروتونین را در مغز خود دارند، آنها در انجام تصمیم‌های بلند مدت اکثراً به مشکل می‌خورند.

مسئول مرکز مشاوره پیام نو یادآور شد: این اختلال شخصیتی قبل از ۱۸ سالگی به دلیل رشد مغز قابل تشخیص نیست.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید استقلال فرزند را بعد از ازدواج در نظر بگیرند و عروس و داماد را به عنوان فرد جدیدی در خانواده پذیرا باشند، حق تصمیم‌گیری در ازدواج به عهده فرزند است، البته همراهی والدین هم تأثیر مثبتی در انتخاب وآگاهی فرزندان در پی دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha